I STORT behov av hjälp!
Hej alla råttälskare!!
Jag har två råttor, en som är snart två år och en som är ett år.
Den "gamla" råttan har som sår på ryggen som den vill klia på hela tiden, jag har haft på alsolsprit ett tag för att se om det kan torka ur såret, utan resultat.. Vad ska jag göra? Vetrinär kanske?
Sen även den gamla råttan igen kuttrar och så, jag har trott att hon gör det för hon trivs, hon har börjat med det nu på senare tid, tills jag läste här att när dom kuttrar så är det något rossel? Och då ska man uppsöka vetrinär? åhh vad ska jag göra??
Jag älskar verkligen min gråa tjej!!
Jätte tacksam för så många svar som möjligt!! :)
Jag tror att den gamla råttan har ohyra, antagligen skabb. Ta den till vererinär! Ta även med den andra råttan så de får lyssna på lungorna, den kanske rosslar, ja.
Åh, men hon kan väl inte dö av det?? Man ska åka till vetrinär? inte typ till arken för att se om dom kan hjälpa mig eller så? Jag bor i Finspång, och att få en tid hos en vetrinär här brukar dröja :( Men tack så jätte mycket för ditt svar!! Tack!

du måste åka till en veterinär. råttan dör inte av skabben( om de är skabb) men om hon rosslar så måste hon få antibiotika. arken är ju ett zoo så där har de ingen koll och de får inte skriva ut medeciner.
Qui dormit, non peccat
De behöver få stronghold och antibiotika utskrivet, det måste en veterinär göra.