Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1569 ggr
fannsan
0

sötnosarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så nu är de 5 dagar stora och ur söta jag lägger ut några bilder på dem men de är lite dåliga bilder vet ni några japanska namn jag har bara kommit på lotus och Urusei.

fannsan
0

nästa

fannsan
0

nästa

fannsan
0

och den sista som jag tycker har finast färg

Amoz
0

Namn till flickor: http://www.issendai.com/rpgs/japanese-girls-names.shtml Namn till pojkar: http://www.issendai.com/rpgs/japanese-boys-names.shtml

Är de 5 dagar på de bildern? Tycker de ser ganska små ut (men så har jag bara sett 1 råttbebis i verkligheten)

fannsan
0

japp 5 dagar och det är 9 st men finns det japanska namn där??

Amoz
0

Det är bara japanska namn på de länkarna ^^

Kan ju vara så att det är för att det är fler som jag tycker de ser små ut ^^' råttbebisen på skolan är ju själv med allt di så den ser ut som en liten flodhäst ^^ XD

wintermynta
0

Så länge bebisarna har mjölkband är det ingen fara, det är ett tydligt tecken på att dom får tillräckligt med mat.

fannsan
0

jag ska ta lite nya kort dom korten som är här är dåliga bara för att det var ganska så mörkt och finns det någon sida me bilder där man ser vad olika färger heter??

Amoz
0

Okunniga lilla jag igen, vad är mjölkband?

hus-musen
0

#9 mjölkband är det vita band de får runt magen när de har ätit=)

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

#8 du kan kolla här på rif på artiklar, där finns det en av grodan med färger o sånt=)

Qui dormit, non peccat

Amoz
0

Våran lilla tjockis hade inget band vad jag kunde se när den låg på rygg oO' får dom det precis när dom ätit eller har dom det typ hela tiden när de får tillräkligt med mjölk? (Syns det när de är typ 3-4 dagar?)

hus-musen
0

#12 mjölkbandet syns på en gång första gången de ätit ordentligt!

Qui dormit, non peccat

Amoz
0

Hum… får kolla magen noga på den lilla flodhästen nästa gång jag får chansen oO' den växer ju ordentligt i allafall så den borde ha ett sånt mjölkband då.

fannsan
0

inger som är intresserad av råttor frami tiden jag tror att alla blir rexade

fannsan
0

nu har de mästa öppnat ögona och jag vill ha hjälp med färgerna vad de heter och om de går att ställa ut. jag skikar in lite bilder (lite dåliga men jag tog dem på kvällen) och alla kommer att bli rex tror jag

bilde nr 1

fannsan
0

bild nr 2

fannsan
0

bild nr 3

fannsan
0

bild nr 4

fannsan
0

bild nr 5

fannsan
0

bild nr 6

fannsan
0

bild nr 7

fannsan
0

bild nr 8

fannsan
0

och sist bild nr 9

fannsan
0

jag vill gärna ha hjälp men färgerna (namn på färgerna) och namn jag har redan hittat på ett tema lite svårt att förklara men jag kan visa

Lucky lotus, sunny samantha, happy hampus osv osv men jag vill ha mera namn men samma tema

fannsan
0

bilderna är skit dåliga men jag sta nya i helgen det är ljust ute då och mina lampor är skit dåliga det är därför det blev så mörka bilder

Allamej
0

Färgerna kan jag inte se med säkerhet men det verkar som om du fått en kavalkad av teckningar :) Jag såg striped, eubk hooded

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

AnneN
0

fannsan, vart i detta avlånga land finns du och de små sötisarna?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fannsan
0

#28 lite utanför rimbo och brevid knutby.

#27 vilka av dem är striped och hooded??

fannsan
0

så nu kommer mya bilder me bättre kvalité

Nr 1

fannsan
0

nr 2

fannsan
0

det är inte samma ordning som på de första bilderna så ni vet

nr 3

fannsan
0

nr 4

fannsan
0

nr 5

fannsan
0

nr 6

fannsan
0

nr 7

fannsan
0

nr 8

fannsan
0

och nr 9

(som jag redan har skrivit) undrar jag vad allas färger heter och några namn förslag som är med samma tema som mina??

Allamej
0

Har får du teckningarna som jag tror att dom är. Magbilder på dom som inte har bläs är att föredra :)

1 magbild tack :)

2 Husky roan

3 husky roan

4 striped roan

5+6 hooded missmarked

7 magbild tack :)

8+9 striped roan

Färgerna är nog augoti, black och 8:an skulle kunna vara cinnamon men där får någon rätta mig.

Likaå när det kommer till teckningarna

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0
  1. ser ut att vara en  black eubk beroende på magteckning
  2. black husky roan
  3. black husky roan
  4. striped husky roan
  5. black hooded (missmarked lr??)
  6. ser ut om typ agouti?? hooded
  7. black eubk beroende på magteeckning
  8. agouti husky roan
  9. black husky roan

de flesta ser ut att vara svarta, o en del typ agouti, men jag har dålig skärm så jag ser inte färgerna så bra! o jag är inte säker på om man kan få både svarta o agoutisar i samma kull heller.. de får n¨n annan svara på:)

Qui dormit, non peccat

fannsan
0

det finns 3 st med svart på. En väldigt ljust brunt på ryggen och resten har en mörkbrun färg. Men nr 5 äär vel inte missfärgad?? den ser ut som på bilderna på google

Allamej
0

det är teckningen som är missmarked, inte färgen…

fannsan
0

vad är det för missmarkerad på den???

Allamej
0

Strecket över ryggen ska vara helt, inte i fläckar.

Sach
0

namnförslag om det behövs fortfarande.

qirei = liten prinsessa (utalas kirej)

Bullerbytjejen
0

sayonara (betyder väl farväl el nå)

fannsan
0

#44 ok då vet ja ^-^

och sayonara betyder farväl på japanska.

Nicciz
0

#47 Ja precis, vi hade en häst på ridskolan som hette Sayonara, superfint tycker jag :)

Fler exempel: shogo, takuma, satomi, kazushi, kinji, fuji,

Bullerbytjejen
0

det var jag som skrev #48 ser jag nu Oskyldig Glömmer alltid bort det där, hehe….

fannsan
0

ok

Shantimatilda
0

Urusei. betyder inte det hållkäften på japanska?

fannsan
0

jo jag har alltid velat döpa ett djur till urusei

CamillaS
0

#29 du bor ju i mina trakter då ju. ^^
Söta bebisar, håller med om vad dom andra sagt om färgen och teckningarna så jag behöver inte upprepa dom.

fannsan
0

när ungefär är de redo att säljas???? (bara så ja vet)

hus-musen
0

#54 när de är minst 5 veckor gamla och väger minst 80 gram.

Qui dormit, non peccat

Emma87
0

Ungarna måste vara minst 5 veckor gamla och väga minst 80 gram. Har dock sett att en del uppfödare vill att ungarna ska vara lite äldre och väga lite mer. Men 5 veckor och 80 gram är gränsen enligt SRS.

Amoz
0

Jag har sett att folk skrivit minst 90gram oO

fannsan
0

ok då vet jag måste bara skaffa en vågFlört

Emma87
0

Oj, vi skrev visst samtidigt :P
Men ja, som sagt, 5 veckor och 80 gram är SRSs rekommendationer :)

hus-musen
0

#57 nope 80 gram är de minsta som gäller, men man ser gärna att ungarna väger lite över 80 gram, alltså runt 90-100 när de ska säljas.

Qui dormit, non peccat

Emma87
0

#57 Jag har också sett att en del uppfödare sätter gränsen vid 90 gram och en del säljer vid 6 veckor. Jag har själv ingen erfarenhet av uppfödning så jag vet inte vad som är idealt, men enligt http://www.rattsallskapet.se/ ska de iaf minst väga 80 och vara 5 veckor. Sen kan de nog vara äldre och väga mer också :)

fannsan
0

ingen som är intresserad utav ngn då???

zoooda
0

nr 7 var ju bedårande!!

fannsan
0

ett litet problem alla ungar har ju lämnat boet för ett tag sen men mamman bara springer runt och lyfter dom i nack skinnet så de skriker och hon har dödat nr 6Gråter va ska jag göra eller ska jag bara låta bli och strunta i det???

hus-musen
0

har ungarna krypit iväg eller? peta ihop dem i en hög kanske? vet ten men mamman verkar vara stressad.

Qui dormit, non peccat

fannsan
0

den låg död mitt i buren med ett kött sår och mamman satt och åt på den Förvånad

och när kan man flytta ungarna från mamman???

Nicciz
0

Det kan vara så att det var något fel på nr6 oxå.. råttor känner av sånt och tar ibland hand om det själva. Många mammor blir stressade när ungarna börjar röra sig, och tycker dem ska vara i boet. Hur är hon mot dig? Är hon vaktig på dem små? Blir hon stressad av att du är i buren? Isåfall skulle jag börja plocka bort henne medans jag pysslar med ungarna. Så hon inte ser dem.

fannsan
0

hon är inte särskild vakktig när jag är där då vill hon mäst ut och upp på min axle men annars så springer hon runt som en galning med ungar skrikande i munnen

Mymlan
0

#68 Hur gamla är ungarna nu?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

30 dar om jag räknat rätt, väldigt sent att ta hand om missbildade ungar nu. nåt står inte rätt till.

Ladyinred
0

jag skulle särat på dom nu med tanke på fara för ungarnas liv. de är ju 4 veckor i morron.

Mymlan
0

Är de 4 veckor så klarar de sig utan mamman.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

precis, innom en vecka bör man sära honor från hanar med.

Nicciz
0

Oj, jag skummade bara igenom tråden.. jag trodde dem var mycket yngre Skäms