Lizzie och den nya buren.
För nån dag sen hade jag min bur ute till salu, mymlan var var snabb att ringa på den, så jag satte buren på en pirra och rullade iväg den till henne hon bor bara nån minut från mig. :)
När jag kom till henne så frågade jag om jag fick titta på hennes råttor, så jag fick hälsa på dom och hennes resterande bebisar från senaste kullen. blev kär i en liten rexhona som hon hade kvar, men tyvärr var hon redan tingad, men då berättade hon att hon hade en till hona fast slät. Så jag fick henne i min famn och jag blev kär i henne också. :P
Hade gärna kunnat ta med båda hem, men det gick ju inte..
Den släta satt sig i armvecket på mig och satt där medans jag och mymlan pratade en bra stund.
Så tillslut efter lite prat med mamma fick hon följa med mig hem innanför min jacka. Där satt hon medans jag gick hem till mig. Så nu är lilla Greta Garbo här hemma som kommer kallas för Lizzie. :)
Nu har jag dessutom köpt en stor fin voljär från Hornbach i Fittja. Introduceringen gick jätte bra mellan dom, först fick dom springa på soffan en bra stund, det gick jättebra så medans dom sprang där med mammas tillsyn så möblerade jag den nya buren. Det som var bra var att ingen av dom har varit i buren eftersom den är helt ny. :)
Sen fick alla komma in i buren, allt skulle undersökas, varenda cm. Det var roligt att titta på dom, jag passade på att ta lite bilder.
Så nu kommer bildbomb. :P
Gud vilken underbar bur du har fixat åt dom, en sån skulle jag oxå vilja ha
Fast det får räcka med den dom har nu. Tänkte på den där rosa saken som är till för förvaring, har du gjort hål i den så dom kan klättra mellan de olika "våningarna" lr är den hmm, tja helt enkelt i olika våningar? Himla smart å ha en sån, vet att katter älskar såna, iaf vissa. Fast i min bus skulle den inte få plats tyvärr. Men iaf, superfint å söta råttor oxå!
#19 tack! :)
Angående den rosa så är det en grej från ikea som heter fångst. Den är väldigt populär i råttägares burar. ^^
Nej, jag jag har inte gjort hålen själv, den ser ut så. dom klättrar på gallret för att komma in i den. :)
Men jag ska nog klippa av en del på den, för den är lite för lång.
hihi vilken fin bur du har :-P åååh silver fawn *storknar*