Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 695 ggr
ElinLi
0

söker råtta.

Hej jag söker en råtta . Spelar inger roll vilken ålder. Spelar ingen råll hur den ser ut.

en bild vore ett stort +

elin

Bullerbytjejen
0

det e lag på två råttor, (finns undantag, råttor som inte går ihop med andra råttor t.ex)

hus-musen
0

kolla på säljesannonserna, tror att wintermynta säljer honor=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

Okk.. Tack :) Men jag skulle kunna ta hand om även råtta som ej går ihop med andra :) Men ett syskonpar skulle ju inte skada heller :).. vilket kön är lättast att ha tillsammans ?

hus-musen
0

spelar inegn roll om du har honor eller hanar, de är flockdjur så de går lika bra tillsammans. dock bör du ha hona+hona eller hane+hane i en bur för att undvika ungar.

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

2 hanar är bra för nybörjare då dem oftast (inte alltid) men oftast är lugnare:) speciellt med åldern då dem blir riktiga mysklumpar.

dock markerar hanar lite, kan vara störande. dem lägger små droppar här och var.

Min blogg: SweGizmo.se

ElinLi
0

#5 okk men det e jag van vid då jag både har marsvin å kanin å han katter ;P. Åh jag hade råttor när jag var mindre och gud vad jag älskade dom!!! Men nu känns det som att det är dax igen för två små till :)

BellaDonnna
0

Hejsan,

har du fått tag i någon råtta än? Om inte, var  bor du isf?

Engagera
0
Love-
0

det finns råttor på råtthjälpen också om du vill ha

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

fannsan
0

jag har hjälpt en råtta som inte var ett dug hanterad (visste inte det innan jag tog henne) hon går ihop med andra råttor men det är hon som ska bestämma hon kan säkert bli jette snäll bara man har ork och tid me henne. jag har haft hene till salu ett tag nu men det är ingen som är intresserad.

Namn: Pearl

ras: släthårig

färg: vit med gråa stikelhår

ögonfärg: svart

hon är skit fin men ej hanterad när jag tog henne så hade hon suttit ensam i en smutsig hamsterbur i ett halv år hos en djursamlare

är du intresserad av henne??? (jag kan fixa en bild)

p.s vi kan bli tvungna att avliva henne pg storburbrist och vi tycker synd om henne att sitta i samma bur dag ut och dag in

[kalelo]
0

Jag har inom några dagar två hanar som ska omplaceras… tar in dem själv tillfälligt för att de ska få det som de behöver, samt och söker hem till dem. Kan tyvärr inte ha kvar dem själv, får för många råttor då så att jag inte klarar av att ta hand om dem på ett bra sätt. Har även e-mailat råtthjälpen, men är du intresserad så och passar så slipper de ju flytta så mycket ju

de är runt året gammla

zickan
0

jag har två 1åriga tjejer som aöker hem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Amoz
0

Bland de råttor vi har i skolan så kissar och bajsar honorna överallt men våra hanar har inte gjort minsta markering utanför buren, så det kanske kan vara olika med?

hus-musen
0

#13 hanar markerar in revir, släpper några droppar här o där. de är inte samma sak som att kissa o bajsa som alla råttor gör. de betyder bara att era honor inte är rumsrena=)

Qui dormit, non peccat

Amoz
0

Att honorna inte är rumsrena vet jag med ^^

Men hanarna har alltså inte gjort minsta lilla utanför buren.

Amoz
0

(Dubbel)

Chippers
0

#14 Mina råtthonor gör så, markerar endast små droppar här o var, men bara på mig.. varför gör dom så? Måste alltid hålla undan händerna när jag t.ex sitter i sängen och dom springer på mig, för på mig i övrigt gör dom inget (kanske hänt, men rätt sällan iaf), och bajsar gör dom aldrig utanför buren. Bara som sagt små små droppar, om dom är fria och kommer till mig och jag är helt stilla. Är det så hanar gör alltså?

Emma87
0

Tror att ElinLi har köpt råttor redan. Efter denna tråd har jag för mig att hon skrev en ny tråd som hette "Välkommen Doris" eller nåt sånt.. om den ensamma ledsna råttan från en djuraffär.. som sen för övrigt fick en kompis, som jag dock inte minns namnet på.

ElinLi
0

#18precis .. har redan hittat två små damer :) världensmysigaste oxå! Lilla doris å bella ^^

hus-musen
0

#5 ja de låter ju bra, då har du rumsrena hanar!

#17 de märker in dig till sin=) jo de är så hanar gör oxå, markerar in sitt revir, eller en person som "sin" du hör till flocken=)

Qui dormit, non peccat

Chippers
0

#20 Jasså, okej :)