Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 755 ggr
Isaaabella
0

Vad ska min råtta heta?

Jag kan inte välja vad min råtta ska heta som jag ska köpa imorgon, av dessa förslagen.

-Pactell (utalas som färgen pastell)

-Lepad

-Plopp

-Taco

zimzon
0

Är det en hona eller hane? Pactell skulle vara fint på en hona tycker jag. Taco passar på en hane. :)

Beckah82
0

Att uttala "C" som S i Pactell är fullkomligt ologiskt :-) Det blir paktell hur man än vänder och vrider på det. Sticker grymt i ögånen :-)

Jag tyckte att Plopp var roligast namn :-)

cosmonita
0

Jag tycker också att det är bra att veta om det är en hona eller hane innan man väljer namn.

tisagirl
0

Jag håller med Zimzon. Pactell låter bra på en tjej och Taco på en kille.

Isaaabella
0

Okej, det kommer vara en kille. Men jag får väl ändra till Pastell Glad

Isaaabella
0

Jag tycker Lepad (råttkompisen kommer heta Wolwerine)//Bellas syrra (Thessan_87)

zimzon
0

Annars kan du stava det Paztell. Det blir också lite annorlunda och ser bra ut. :)

Isaaabella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahah, vi tänkte på samma sak, jag har köpt min råtta nu..och när jag hade köpt den så tänkte jag, den ska nog stavas med Z istället. Och då hade du med skrivit de när jag kollade nu. ;P Aja, det blev en hona, men syster köpte 2 stycken.. som heter Wolwerine och Lepad, snodde namnet från mig.Flört

Här är ialla fall en bild på Paztell.

Isaaabella
0

Wolwerine ---->

Isaaabella
0

Lepad ---->

zimzon
0

Vilka sötnosar. :)

Beckah82
0

Gulliga :-)

Är de verkligen svartögda så som det ser ut att vara? Jag hade förväntat mig röda ögon till den pälsfärgen, men det var ju hur sött som helst.

Bara tänkte på en grej på ett av fotona: i toalådan står en stor sten…varför? :-D lite svårt att bajsa på ;-) fast den kanske bara ligger där tillfälligt? hehe

Jag fick min vuxna råtta pottränad och klar inom en vecka så det tycker jag du ska satsa på. Lägg kattsand eller något i toaletten och lägg allt bajs du hittar i den så fattar de snart :-)

jag ångrar att jag aldrig ens försökte med mina tidigare råttor.

Beckah82
0

Vem är uppfödaren förresten?

Theres
0

hehe, ja, de är svartögda =)

stenen ligger där för mina tidigare råttor välde omkull toalådan hela tiden (de fattade inegnting) :P

men som du sa, jag har lagt allt deras bajs där, så vi får se hur det går.

har ingen aning om vem uppfödaren är, för de är köpta i djuraffär, men ska dit idag och ta reda på när de är födda m.m. (glömde fråga de igår i alla hast) //Tess (Wolwerine och Lepad är mina)

golf.ifokus.se