Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 716 ggr
pebb
0

Färg på råttan

Kan någon tala om för mig vad mitt senaste lille pyre har för teckning? Bild finns på min sida. Hon är svart, eller kommer väl bli iaf, med vit bläs och vit mage. Svansen e mörk med ljus svansspets. Är ju en fördel att veta vad man ska skriva för nåt när man registrerar henne Glad

Allamej
0

Hon är antagligen svart husky roan och hon kommer mest troligt bli ljusare och ljusare ju äldre hon blir. Ursöt är hon också :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

de ser ut som en black husky roan=) jättesöt flicka=)

Qui dormit, non peccat

RatLover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja det är nog en black husky roan, har själv en roan här hemma, en black husky striped roan :) Hon är 1 år så hon är nästan helt vit, lite grått här och där :)

pebb
0

Okej, har jag aldrig ens hört talas om Tungan ute Funderade ett tag på svart amerikansk berkshire men det e hon troligtvis inte då.

hus-musen
0

#4 nope hon har det typiska uppochnervända v-et i pannan som husky roans har=)

Qui dormit, non peccat

Shantimatilda
0

åh vad söt hon var! Kyss

pebb
0

Vad är det som kännetecknar en husky roan? Så jag känner igen det i framtiden Skrattande

wintermynta
0

Jag trodde det var en ambk eftersom hon hade tecknat svans men kan husky ha det oxå?.

hus-musen
0

#8 min ena pojk hade en vit svansspets o han var garanterat roan. han skulle nog ha varit nästan helt vit nu om han levat. men en bra husky ska inte ha färg på svansen alls.

men en ambk har oxå pannfläck eller bläs o ska ha svansen färgad så de kan faktikst vara en ambk oxå.. tänkte inte på det..

Qui dormit, non peccat

Stellalice
0

Det är helt omöjligt att säga om råttan är am bk eller husky innan den blir äldre och man ser det på blekningen.

Hur bläsen är formad är inget man kan titta på alls för ett avgörande.

Det enda man kan se det på är ögonen, om den har typiska roanögon. Men det är få människor som vet hur typiska roan ögon ser ut.

hus-musen
0

#10 definera typiska roanögon. är det nått mer än att ögonfärgen oxå bleks så på unga råttor kan man se ett rött blänk i ögonen? det sk rubinögda som de kommer att få som vuxna? de tror jag många vet om..

sen när de gäller teckningen så kan man skilja på en husky och en ambk på bläsen, om ambk är bra avlad. är den dålig avlad så kan de vara svårt.

till TS roanblekningen kan börja så tidigt som vid 4 veckor så du märker snart vilken färg tösen får=)

Qui dormit, non peccat

Glimmersr8or
0

#08 Husky kan också ha tecknad svans.

Det är väldigt svårt att avgöra på foto om det är en ambk eller en roan om man inte får en väldigt bra bild på ögonen som avslöjar att den har roanögon.

Men även det kan vara missvisande, då jag har fotat råttor som sett ut att ha roanögon pga ljuset, men som inte är roan :)

Man kan inte heller avgöra på bläs eller pannfläck om det är en ambk eller husky. De kan se ut precis hur som helst.

Jag gissar på att den söta råttjejen på bilden är en husky roan :)