Försäkringskassan!
Jag har varit på mitt livskonstigaste möte idag. Jag blev inkallad till försäkringskasan eftersom de betalar sjukersättning till mig då jag är sjukskriven fö narkolepsi .
När jag kommer dit frågar de hur jag mår osv.
Sedan börjar de fråga om mina TAM RÅTTER !
Första frågan kan man ta, - Har du råtter idag ?
Nej svarade jag , har inga tamråtter kvar har avverkat min flock.
Sedan frågar han ¨: - Hur många råtter har du haft ?
Wah ? Ursäkta ?
Frågorna följde efter den ena och andra om TAMRÅTTER ?
Jag förklarade att jag kan ha använt fel ordval när jag tex, kallat mig för "Råttuppfödare" men jag har ju aldrig haft nån verksamhet som en uppfödare till djuraffärer, eller dirrekt "organiserad uppfödning" till privatpersoner?
Har väl haft dels ormmatsråtter nån gång när jag haft reptiler (ormar måste oxå äta )
Och jag kan ha tagit någon enstaka kull för "egetbruk" och vid försäljning kallat mig för råttuppfödare eftersom jag hade en gång i tiden stora planer att styra upp stor verksamhet, starta rått klubbar och ja gud vet vad ett råttland kanske?
Men gissar min total inkomst av tamråtter till ca 500:- ?
Han frågade, är de nattdjur, krävs det att du är vaken om nätterna ? Hur ofta rastar du dem?
matar dem ?
Tillslut blev jag arg och frågade han, vet du ens vad en tamråtta är ?
Förklarade lite kortfattat vad de innebär att ha tamråtta mende eju inte så att livet slutar rotera när man skaffat sina två första råtter ?
Jag har inte haft egna råtter på länge och vet inte vad försäkringskassan fått för sig ?
Känns väldigt förnedrande att bli utfrågad om sina husdjur.
Nej svarar han.
Tror de att man blir miljonär på att födaupp tamråtter eller smådjur överhuvud taget ?
Jag spry riktigt galla över försäkringskassan, finns så många sjuka personer i sverige som skulle behöva hjälp och de lägger sin energi på att fråg aom mina tamråtter ?

Det grips efter alla möjliga halmstrån för att spara pengar, sätta dit sjuka för fusk. Fyfan.
Jag är fortfarande helt shockad
Det finns ju till för att stödja och hjälpa personer som behöver hjälp …
Läste länge sen om nån kvinna som blev ? utkastad ur sin bostad för att hon hade råtter ?
Är samhället fortfarande så okunniga om råtter som husdjur …

vilket pucko!
Qui dormit, non peccat
Ååh.. RT.. du är inte ensam om.. Jag väntar fortfarande än på pengar och det är strul mellan läkaren och försäkringskassan nu..
De är hårdare med läkarutlåtande.. skiiiit. Men hoppas att Jag får i jul.