Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 285 ggr
Animalen
0

Det här har hänt..

Hallao :D

Nu känns det som jag inte varit här på ÅÅÅÅRR men i själva verket pratar vi om månader.. hihi. Jag tänkte berätta för er vad som har hänt under dessa månader då jag inte varit här på RiF, tro mej det är myycket!

Jag har utvecklats mycket som råttperson. Allt började när jag gick till djuraffären/uppfödaren Iris och Pärlan kommer ifrån och letade efter en till råtta. Kalla det dumt om ni vill men jag fick titta på tre små flickor. En Fawn hooded mm och två Agouti hooded mm. Tog den tjejen som var piggast och såg friskast ut. Då kom Tessla till mig <3 Den 1 September skedde detta. Jag var hos mormor & morfar den 12-14 September så pappa skötte tjejerna. Kom hem kvällen den 14:e och gick upp till mina tjejer. Hade då haft Tessla i 14 dagar och hon bodde med tjejerna. Guud vad jag blev chockad av synen.. Tessla min lilla yttepytteälskling på knappt 2 månader såg ut till att ha svalt två pingisbollar.. Jag kände på magen försiktigt.. Tumör? Nej.. Förstoppning? Nej kunde det inte varit, det låg ju bajs ifrån henne överallt!  Då började tankar om dräktighet komma upp. Kunde hon vara dräktig? Men hon var ju såå ung! Dagen efter- den 15:e flyttade jag en jätte trött Tessla till en egen bur med näringsrik mat och mys. På kvällen satt hon och man såg att hon hade riktigt ont.. Man såg små rörelser där i magen. Jag led med henne den kvällen. Tisdagen den 16 September så 8 stycken ungar dagens ljus. Tessla var en jättebra mamma och stannade inne hos ungarna i minst 12 timmar innan en väldigt törstig Tessla kom ut ur huset. Ungarna fick glassnamn och jag behöll en unge ifrån kullen. Resultatet är ni nyfikna på? 2 Fawn hooded missmarked och 6 Agouti hooded missmarked bebisar. 4 honor, 4 hanar. 4 dumbos, 4 toppörade. Haha, fifty fifty (Stavning xD) Alla har fått dom finaste hem man kan tänka sig och därav ett av hemmen fick jag min mentor. BVill inte ge ut namn men kan säga att den tjejen kan råttor! Ni ska bara veta hur mycket jag har lärt mej och det viktigaste, jag stressar inte med saker :P

Mina töser hälsar:

Iris- Klarade sin Mycoplasma, är fortfarande sne när hon stressas och blir uppspelt men hon mår lika bra som dom andra.

Pärlan- Min söta mysråtta! Helt frisk fortfarande!

Tessla- Har repat sig förvånadsvärt bra efter kullen. Stannat i växten har hon också gjort efter kullen.. Men hon mår bra och äter som hon ska iaf.

Piggelin- Tesslas dotter och hon är ju bara för söt <3

Ha det gött

Lisa & Girlzzen

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

[kalelo]
0

Förvånad Ojjj… vet inte hur jag hade handskas med det där. Hade troligen fått panik och ringt två uppfödare varje dag för att få råd och tips eftersom jag antagligen varit rätt så oroliga för de små liven.

Vad duktig du har varit då som ändå har tagit väl hand om dem, skaffat dem hem och sökt mentor i det situationen när du inte hade kunskap än Skrattande

Amoz
0

Bilder? ^^

Animalen
0

Jag har bilder… men bara på dom 4 killarna och en tjej.. Ni kan få se det :) www.animalenratz.zoomin.se

Gå in på galleriet där så finns bilderna där. Glad

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig