Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 686 ggr
zrcoowl
0

Jag trugar mig djupt

Nu har jag funderat länge hur jag ska göra med lilla Spöket. Det har vägt mellan lite olika saker och allt är lika jobbigt. Jag vill ju inte välja. Men nu ger jag detta ett försök.

Jag har en champagne rex hane hemma som tyvärr ej litar på mig.
Han är född hemma hos mig och har varit väldigt blyg sedan hans bröder blev ihjäl bitna. Han var den som tog det hårdast.
Han förändras dock helt när man inte är hemma. T.ex. på utställning är han en annan råtta, han är jätte trevlig och kontaktsökande.
Men just för att han var så rädd behöll jag honom när de andra bebisarna flyttade.
När jag inte är hemma får min mamma lov att ta i honom och handskas med honom men när jag är hemma skriker han bara. Han springer iväg och vill inte att någon ska ta i honom.
Han har aldig gjort något mot någon. Men det är uppenbart att han inte litar på mig.
Jag vill att han ska få en ny chans hos någon som har mycket tid för honom så han kan få känna sig säker. Jag har dock inte själv den tiden.
När han väl får mycket tid är han en super go kille, dock något spänd.
Men knastrar och vill gosa.

Han funkar bra i flock och har endast varit i lite bus bråk med de yngre grabbarna i buren!

Han har aldrig varit sjuk om man inte räknar att han var snorig när vi hade "förkylningstider" bland råttorna.

Namn: Jag trugar mig djupt "Spöket"
Född: 9/4-2008
Färg: champagne rex
Mor: Asterixin Kirpeää "Krusbär"
Far: Ladugårdens Spelleater "Sven"

Har varit på utställning och fått kommentarer som "pussar domaren", "bra temperamnet och hanterlighet". Han litar på människor på ett helt annat sätt när han inte är i mitt hem.

Jag hoppas verkligen att det kan finnas någon som kan tänka sig att ge min lillkille en chans! Det känns tungt att se honom så osäker och jag vill inget annat än att han ska komma till någon han kan lita på!

(har inga bilder här som är tagna nyligen utan det blir lite bebis bilder)

(coffee hanen (den bruna på bilderna) är hans pappa)

Säljs ej till avel eller som ensamråtta

Inlägget är låst för nya kommentarer