R.I.P min kära Baroon...
Nu har min kära Baroon vandrat vidare till regnbågslandet. Min mysiga råtthjälpsråtta finns inte längre. Han var frisk och pigg i sinnet, men bakdelen ville inte vara med längre. Det enda han gjorde var att sova. Han låg när han åt, låg när han drack, och varje gång jag skulle hälsa på han fick jag knuffa igång honom, och trodde varje gång att han var borta. Jag tycker inte det är ett liv för en råtta så jag bestämde mig för att det var dags. Jag hade redan bestämt mig för att det var dags snart, så jag har haft han ute mycket och myst med honom, och han har legat i min famn och knastrat och han har sovit under mina kuddar i sängen och det är inte bara en gång som jag glömt att jag haft han ute, så han har även fått träffa mina gerbiltjejer då jag haft dom ute och glömt att Baroon legat uder någon kudde. Dom tyckte han var väldigt mysig och kröp omkring på honom och han brydde sig inte om det, han tyckte nog att det va skönt att få lite massage 
Har inte riktig koll på när han är född, men ganska prick runt tre år blev han, kanske lite äldre till och med så jag e himla nöjd med det iaf :)
Vila i frid min ängel, jag kommer aldrig glömma dig min vän!!
Jag kunde inte gå iväg med honom själv dock, så det fick kära nicciz göra. Det kan man ju diskutera hurvida det är rätt eller inte, men jag kände att jag inte skulle komma iväg med honom själv. Jag tackar enormt mycket för hjälpen Nicciz..

Jag beklagar verkligen din sorg Linda
och jag är tacksam för att även jag fick uppleva den speciella herrn. Och det kommer vara tomt här hemma utan sälen. Och jag tycker inte du gjorde fel i att inte gå med honom själv.. Det var dags och ni hade tid att ta farväl av varandra innan. Ibland är det trevligare att bara ha allt det positiva kvar. Han somnade ju fort, fortare än någon annan jag har varit med till veterinären. Och det är inget att tacka för.. jag hade bett dig om samma sak om jag inte kunde gå själv
jag brukar tvinga min sambo att gå med dem som sitter djupt i hjärtat, för jag klarar det inte. Jag bryter ihop!
Det var nog meningen att det skulle bli idag. För det är idag på dagen som han blev 3 år (om man räknar på den dagen jag satte upp som hans födelsedag på regbeviset såg vi nu när vi tittade.) Underligt. Usch vilken hemsk födelsedagspresent egentligen, fast ändå en räddning på ett sätt.

Beklagar verkligen Linda :( Han har funnits jämt känns det som.. Kram.

Lilla Baroon.. Vad konstigt det måste kännas, Linda.. Men vad underbart att han blev så gammal, tycker jag!
Jag håller med Nicciz. Att följa med eller inte handlar egentligen mer om ens egna känslor. Han led ju inte av det eftersom djur inte vet att de ska dö. Men det var ju skönt att du visste att Nicciz kände honom och kunde vara med och se till att det gick rätt till!
Vila i frid, Baroonen. Ja, det känns som att han har funnits jämt, faktiskt!
Älskar mina stora små vänner..
ja, han har rotat sig djupt inom mig gaturåttan..

Naaw lill vännen. Skickar många kramar till dig.
Sen är det inge fel i att du inte följde med, han fick ett fint avslut på ett bra och långt liv. Det är huvudsaken.
kramiz

beklagar sorgen..
Qui dormit, non peccat
En legend har gått i graven.
Gamle Baroon, som varit med om så mycket… Sov gott och hundratals kramar till dig Linda!
Håller med dom andra känns som han har funnits här jämt.. :'(
R.I.P Baroon.. Många tröstkramar till dig Linda!
Vila i frid Baroon.
Tröstkramar!

Önskar Baron lycka till i Råtthimlen och sänder många kramar till dig Linda!
Aww:( stackars dej Linda. Men han har det bra på andra sidan, där han kan äta så mycket lyx mat som möjligt och leka hela dagarna:)
R.I.P
Min blogg: SweGizmo.se
Ha det fint på andra sidan Baroon.
Känns som han funnits i råttvärlden längre än de där tre åren. Han har liksom alltid varit med på ett hörn i R8forumet ju…. Sorgligt….

R.I.P baroon! Jag kommer aldrig glömma när jag var hos dig linda på råtträffen och när jag såg honom! Han var så stor och fin när han låg där i sin hängmatta! :) Vila i frid och kramar till Linda!
Tack alla, tungt beslut men jag kände att det var det rätta att göra. Kommer sakna honom något så fruktansvärt
Han var ju min första råtta efter ett jättelångt uppehåll. Men han fick ett bra liv här hos mig tycker jag, och sällskap av andra råttgrabbar också dom två sista åren och det var han överlycklig över 
Beklagar sorgen