Blir inte klok på detta
Mina råttbäbisar är ju mer än två månader gamla. Borde inte hanarna ha ett par väldigt stora kulor där bak nu? Ärligt talat ser jag ingen pung alls så jag börjar undra om dom inte är honor hela högen trots allt xD
Mvh Nathalie
Jo, det ska de ha om det är hanar. Pungen är stor och tydlig, så du kan inte missa den.
Har du inte jämfört med dina honor, om de ser lika ut?
Hur ser själva könet ut?
Lite länkar:
http://www.ratz.co.uk/sexingrats.html
http://www.afrma.org/sexing101.htm
Såg nu att du bara hade en hona i kullen.
Ser alla likadana ut och saknar pung så är alla honor i kullen.
Haha, det vore ju underbart om vi sett så fel ^^ Lägg ut en bild?

har de pung så är de hanar=) de borde synas rätt tydligt nu!=)
Qui dormit, non peccat
Inte en enda en av dom har pung! :O Jag har ju gått runt och väntat på alla pungar xD Och tack och lov för det egentligen, för isåfall hade dom varit blandade honor och hanar nu ;O
Men vad sjutton.. xD Det verkar som om vi såg fel hörrni :D
Ska knäppa bilder så ni får se xD
Mvh Nathalie
Ser du vilka som har bröstvårtor?

Hahaha! :P Här kommer jag och Kickan och lurar dig att du har ett gäng killar och så har du bara honor!
Ja, hade det varit hanar måste det ju synas nu! Ja, kolla bröstvårtor!
Älskar mina stora små vänner..
Jag litade ju fullständigt på er bedömning så jag bara gick och väntade på pungar jag XD Hittar inte bröstvårtor ;o Men det beror väl mest på att jag inte vet var jag ska titta :P
Mvh Nathalie
Det kanske är hemafrodiet? (hur det nu stavas) (om råttor kan vara det oO)
Låter skumt om bröstvårtorna inte syns på honorna och pungen inte syns på hanarna. :P
Som jag frågade tidigare, hur ser själva könet ut? Hanar har ju urinrör och anus, honor har urinrör, strax bakom det är vulvan, och sen anus. Hanar har längre avstånd än honor.
Här är en bild på en relativt ung hona, minns inte om hon var 7 el. 8v vid fototillfället. Kanske inte hjälper något om inte bilderna på länkarna har gjort dig klokare. men lägger upp den iaf.
(Det syns uruselt när jag lägger upp den i inlägget, så du får klicka upp den bifogade filen)
Det är honor utan tvekan :)
Det är lättast att se spenarna när honorna är ca 8-9 dagar gamla.
När de har fått päls på magen kan det vara svårt att se dem. Dock finns det honor som man alltid tydligt kan se var spenarna sitter, men på de flesta honor syns de inte genom pälsen.
Precis, honor är dom ju allihopa. :P
He he..jaha..grattis till dina tjejer då!
Söta är de!!
Haha :'D Mina mysflickor <3
Mvh Nathalie

Vilken tur att du inte hann sälja dom som hanar :D
Haha jaa! Det hade kunnat gå illa om dom flyttat in i en hanflock xD
Mvh Nathalie

Hihi, ja, utan tvekan honor! Man ser ju dessutom på bilderna att de har tuttar allihopa! :D
Men gud vad hemskt om du hade gjort det. Du får inte lita blint på oss på det där viset! 
Och det värsta är att nu när alla är honor så blir man ju skapligt sugen! :O
Haha :D Nä sant x) Funderade hela tiden om inte de där pungarna skulle synas snart xD
Tänkte just på att det lär blir lättare att skilja på könen när det finns både honor och hanar i kullen :>
Mvh Nathalie

Ja, förmodligen. Och det var ju inte så att vi ändrade oss om könen typ 20 hundra gånger.. 
Nä, men det är ju skönt med råttor att de tveklöst visar sitt rätta jag vid 4 veckor. Men vad bra att du kan låta dem fortsätta gå med mamma tills de har hittat hem! :) Fast trist för dig som hade tänkt spara en hane! :P