Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 722 ggr
Raja
0

Liten hona på blocket

Vet inte om denna annonsen lagts upp här innan men kan bara inte med att ignorera den.

Har ingen möjlighet att själv ta hem henne mer än möjligsvis tillfälligt.

Hoppas någon kan förbarma sig över stackaren :(

http://www.blocket.se/vi/18954476.htm?ca=15_s

hus-musen
0
hus-musen
0

vilka puckon de där är ingen ökenråtta utan en vanlig brunråtta! suck vad trött jag blir..

Qui dormit, non peccat

Amoz
0

Nämen gud vilken lite sötnos :O

Ska tala med hon som har hand om djurhuset.

Tramsa
0

Den honan diskuteras i blocket-tråden. Någon ska hämta den hem till sig imorgon.

Amoz
0

Jaha *sura smått* XD Aja, då får den i allafall någonstans att ta vägen ^^ jag får hoppas att Madicken får bebisar och att hon får någon sådan då, så jag kan övertala morsan X''D

Amoz
0

Jag trodde det var honan som fick kaninpellets liknande som diskuterades där?

silverorm
0

De är jag som hämtar henne imorgon! Tänkte hon skulle få äta o få lite social omsorg innan någon ville ha henne??

Amoz
0

Jag skulle gärna ta henne men morsan skulle nog inte tycka att det var lika bra X''D Jag kan fråga hon i djurhuset om du vill och om ingen redan har svarat på det?

silverorm
0

#7 Vet inte…Devo som bor i Stockholm ville ha henne, har skrivit i tråden så hon får höra av sig om hon är intresserad!Glad

Jag ringde på råttan för jag tyckte som ni synd om henne, det visade sig att en stackars Chalmersstudent fått henne i present som ett skämt… han sa att han inte kan ta hand om råttan (nej han visste inte att det var en vanlig tamråtta!) Han ville att jag skulle ta henne så hon skulle få det bra sa han, så jag tyckte synd om han med…Glad

Så vi/jag får se vad jag hämtar hem imon…hon bodde i en hamsterbur o har pellets som mat, men ska fråga honom om hur länge han har haft henne, tror inte att det kan vara lång tid direkt…Obestämd

Amoz
0

Jag kan ju alltid fråga, om nu inte Devo skulle kunna ta emot henne.

Dock tror jag inte de vill ha in råttor just nu då vi inte vet hur många bebisar vi kommer får ^^' hon som har djurhuset är ganska säker på att fler än honan som fått unge är dräktiga.

(Hem till bebisarna finns däremot det vet vi ^^ på en skola med 2200 elever finns alltid lärare och elever som gärna köper tama och billiga djur)

silverorm
0

#10 Mmm tam kommer hon säkerligen att bli, ska sätta ihop henne med 2 andra honor som jag får "offra" i en större bur så får de bo i köket… (karantän, vi ska ju ha bebbar här snart!) Så ett nytt hem till henne så snart som möjligt vore ju bra! (min sambo stryper mig låångsam om jag behåller henne…Skäms) Ska strongholda henne oxå för säkerhets skull… hon kom från en djuraffär men vet inte varifrån, jag ska fråga honom imon!

SweGizmo
0

#11 det behöves fler änglar som du:)

Min blogg: SweGizmo.se

Amoz
0

Jag kan fråga hon i djurhuset då för säkerhetsskull ^^

silverorm
0

Har hämtad den lilla nu, hon kan inte vara mer än ca 7 veckor, men så go o social att min sambo kärade ner sig totalt!! (hon lade sig i hans hand o började knastra o ploppa med ögonen, kan då tilläggas att de som haft henne inte har haft henne utanför buren sen de fick henne, så hon har suttit ensam en vecka o verkar utsvulten på närhet!) Detta betyder att vi behåller henne själva! Min sambo döpte henne till Fu (uttalas foo) som betyder lycka!Glad

Hon köptes i Linköping sa de oxå men skulle fråga de som köpt henne om mer info, vilket alltid är roligt!

Kan tillägga att denna lilla goding är en rexad dumbo oxå!Skrattande

Otaku
0

Aww, vad bra at hon verkar ha fått ett bra hem :)

Mvh Vinetta

Amoz
0

Dumbo? Så jag hade rätt i min gissning när jag såg bilden (inget jag skrev men tänkte på det) ^^

Vad bra att hon kan stanna hos er ^^

Raja
0

#14 Vad skönt att det löste sig för henne :) Lycka till med sötnosen!

Amoz
0

Alltså, (med tala på att flickan var en dumbo) jag måste kolla upp om Madicken inte är det, jag tycker hon har stora öron som sticker ut mer än de andra har oO'

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Hon är en liten gosegris, vill bekräfta hela tiden…! Hon sitter ju nu med 2 andra honor Strimma o Klara, nackdelen är bara att hon vill kela med dem hela tiden, klappa, slicka dem (!?) så de flyr nästintill!! Sitter i en "balkong" o förfasar sig över denna lilla varelse som bara vill ha kroppskontakt hela tiden!!Skrattande Ser för roligt ut…! Nu kommer lite foton på Strimma o lille Fu!Skrattande

silverorm
0

Strimma lite sur…

silverorm
0

Joo..lite rufsig är hon…Flört

silverorm
0

Såå liiten!

silverorm
0

Fu har aldrig haft en hängmatta, först visste hon inte riktigt vad hon skulle göra där, men nu kan hon inte lämna den! Älskar att gömma sig i den o leka kurragömma!Glad

Så nu ska jag inte terra er mer med foton! Det var det sista…

Amoz
0

*Springa och råttnappa lilla Fu*

RatLover
0

*Springer förbi Amoz och råttnappar Fu före!*

Amoz
0

*Jagar RatLover för att få tag i Fu*

silverorm
0

Ha ha det går inte…! Min sambo har förvandlats till hönsmamma!!Skrattande