Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 791 ggr
ElinLi
0

Ska köpa ny bur

Hej jag ska köpa en ny bur snart så jag undrar om den ska vara någon speciel modell ? speciel storlek ? det ska få plats 2 råttor däri!

elin

Love-
0

mitt tips är denna ska även själv köpa den iframtiden

Hornbach (Swedish) Februari 2008 Varor: Fågelbur

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Love-
0

här  är länken

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

hus-musen
0

de beror på om du har tänkt dig att utöka flocken osv=)

ett lite större bur är alltid roligare att inreda, o bättre om man skulle vilja ha en till råtta. men satsa på en kvadratisk bur som är minst 60 cm hög, 50 cm lång och 50 cm bred så har du gott om plats=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

Okk tack :) Jag har hittat några stycken som jag mejlat på!#1 välldigt bra pris men doock så stor :/ måste få plats i mitt rum oxå :P

ElinLi
0

Tror ni man kan köpa en lite mindre chinchilla bur?

AnneN
0

#5 det beror väl på vad den har för mått…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hus-musen
0

#5 vad är det för mått?? o hur stort är mellanrumet i gallret?

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

Det vet jag ju inte eftersom jag inte kollat …..

ElinLi
0

Nu e det akut då jag höllt på dö nyss .. Mamma ropade på mig och sa att hon inte hittade doris .. jag sprang upp och letade och hon låg bakom buren ( hon hade smittit ) och hon rörde sig inte! Mamma kände på svansen och sa att hon var jättehård .. jag blev livrädd men mamma såg att det var ngt som låg över henne , då var det en stor bit ståltråd som antagligen hade hållit henne nere och jättestilla .. mamma tog bort det och hon sprang iväg till mig ( doris alltså ) Då blev jag glad när jag insåg att hon levde! Jag har kollat henne och har inte hittat några skador.. Så i morgon måste mamma och jag åka till djuraffären och köpa en bur.

hus-musen
0

#9 tur att de gick bra för henne!

se till att köpa en stor o rejäl bur, ta med måttband o mät=) du har ju fått mått redan av mig=)

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Hur bor hon nu? :S

ElinLi
0

#10 japp det ska jag göra :D. #11 Hon bor i en kaninbur med hönsnät

ElinLi
0

#10 men vi kan dock inte köpa en sån gigantisk för flera tusen för vi har inte råd med det ! Men vi ska köpa en sån stor som möjligt :)

ElinLi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om denna ?

hus-musen
0

#14 en sån bur är bra, den heter dakar=) måtten är 62*54*127 försök hitta lagos istället, den ser likadan ut men de är burplan i den istället för sittpinnar=) då slipper du köpa hylplan liksom=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

#15 jag har hittat den oxå men mamma och jag åker dit så väljer vi en utan dom :). nu kommer råttan och den blivande råttan bli super glad :D

ElinLi
0

On så har vi ju en fågel här hemma som kan få pinnarna för han behöver nya =)

hus-musen
0

#16 jaha okej=) får jag fråga varför du inte vill ha hyllplan? de skiljer ju bara 150 kr i prisskillnad om ni ska ha hyllplan, att köpa zoohyllor löst kosta minst 99 kr för en  liksom=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

#18 jag vill men du vet jag har en mamma ;) Men om jag flirtar lite så brukar det gå hem ;P.. Vi ska åka när hon kommer hem från jobbet.

ElinLi
0

Så nu har jag pratat med mamma och vi köper den med hyllplan istället :D . Min morbror kommer hjälpa oss att köra hem den oxå :)

hus-musen
0

#19 aha, ja mammor kan vara krångliga ibland=) tur att hon gav med sig iaf! jag tycker att de är lättare att ha hyllplan, synnerligen när buren är ganska hög o jag är rädd att mian pojkar ska hoppa ner hela vägen=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

#21 precis :). trodde inte att jag skulle få en sån stooor bur jag trodde jag skulle få en liten undulatbur .. men vad fel jag hade :D.

hus-musen
0

Jo men den där buren är riktigt bra faktiskt=) end felet är att luckorna är lite små för mina tjockispojkar men annars är den rymlig o lättstädad=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

#23 okk hehe :P

ElinLi
0

Kan du kanske skicka en bild på din ? =) så jag får se hur du inrett den och så :)

hus-musen
0

de kan jag göra=) ska bara leta reda på kameran=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

Okk tack :D

hus-musen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har inte så mycket inredning i min bur just nu eftersom den ska städas, så de är bara standardsaker där just nu=) 2 hus, 2 hängkorgar o en hängmatta=)

här är hela buren=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

fiiin ^^ :D

hus-musen
0

#29 haha lättstädad iaf=) den ser lite tråkig ut just nu=) men jag har tänkt ta en shoppingrunda på ikea å köpa lite nya saker senare!!

förresten vill du ha tips på inredning så finns de många trådar att söka på med tips=)

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

Lite OT kanske, men jag avskyyyyyr att dem där billiga burarna i #1 bara finns i göteborg Skrikandes VILL HA :(

Mvh Nathalie

hus-musen
0

#31 nee de där finns i sthlm oxå jue=) o så kan du skicka efter buren, de blir billigare från sthlm än från gbg=)

Qui dormit, non peccat

Love-
0

finns i sthm, gbg och skåne

ElinLi
0

^^ … Jag har nu möblerat om mitt rum så att ajg får plats med en till bur .. Har redan två burar där inne  en på 171x60 och en på 120x60 .. å nu den där då :) haha mitt rum har förvandlats till ett djurrum ^^,

ElinLi
0

Om drygt en halvtimma ska jag möta mamma ochså ska vi åka å köpa buren :D. spännande!

hus-musen
0

vart ska ni köpa den nånstans då?

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

zoovaruhuset i kungenskurva.

hus-musen
0

#37 aha=) dit ska jag imorrn=) synd annars hade vi kunnat stöta på varandra utan att veta om det!! ett tips är att köpa deras "ljudlösa" vattenflaska de har när du ändå är där=)

Qui dormit, non peccat

ElinLi
0

#38  a det hade vi säkert gjort :D . Jag har redan tre vattenflaskor härhemma så jag behöver ingen ny! :)

Amoz
0

Förlåt att jag går ifrån ämnet, men någon som har länken till sidan där man kan kolla hur många råttor man får ha i buren? (Tänkt kolla för råttorna i skolan)

Falurven
0

Va? XO Har ni länk till hur man skickar efter från stockholm? :>

Mvh Nathalie

emmeb
0
AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ElinLi
0

Nu har jag hämtat den :D ska bara sätta ihop den!