Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1185 ggr
AnneN
1

Transportbur - storlek?

Hur stor bör en transportbur till råtta vara?

Tänkte köpa hem ifall man någon gång behöver åka till veterinären eller nått sånt så är det bra att ha.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaleck
0

Jag har en Aladino large som funkar bra till mina två hanar. Lagom stor om man behöver ta den ena till veterinären också.

Nicciz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som Ida sa så är Aladino large riktigt bra, men jag älskar ÖB transporterna, och så är dem sjukt billiga

AnneN
0

Tack för tipsen =)

#2 vad kostar en transportbur på ÖB? Hur stora är dem?

_**/Mvh Anne

Nicciz
0

ca mått ;) 35 lång, 25 djup, 25 hög.

En Aladino är ca 32, 18, 22. Det är ju svårt att mäta dem eftersom dem är rundade. Men ÖB transporten har en större bottenyta.

Dem kan kosta allt mellan 59-149. Medans Aladino large ligger på mellan 249-399

AnneN
0

#4 tack =) Då ska jag kika på ÖB nästa gång jag är dit =)

_**/Mvh Anne

hus-musen
0

en large transportbur som man kan hitta på öb är bra=) pesonligen så har jag en kattbur, men de är mest för att ja åker långt när ja ska hem till mamma, de tar 4.5 timme bara sj resan! har oxå en hundväska som mina får åka i på korta resor=)

har du 2 råttor så försök hitta en bur som är ca 30 cm hög,25cm bred o gärna 30 cm lång oxå så de kan sräcka på sig=) hanar blir ju ganska stora i vuxet tillstånd=) o en lite större bur är bra om du skule åka långt nån dag, även om de bara är tex för två timmar så kan du ju tänka dig hur stel man blir om de är trångt=)

Qui dormit, non peccat

AnneN
0

#6 jätte bra tips, bra att få reda på vad man bör tänka på =) (Det är honor vi ska skaffa)

_**/Mvh Anne

idaleck
0

Nicciz, hur många grabbar ryms i öb-transporten? Jag kommer få tillökning framöver så jag lär nog investera i en större transport så småningom… hihi Cool

Nicciz
0

#8 Jag har haft 4 st, när jag lämnade jourisar till Bullerby på ngn utställning. Det funka fint.. dem kan ju ligga tio i en hängmatta en heldag juu *haha

idaleck
0

#9 hahaha ja det är sant, "Finns det hjärterum så finns det stjärterum" är den stående repliken för råttor :P

Love-
0

Jag ska få en transportbur av Nicciz som ser ut som den i nr #2

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

hus-musen
0

#7 aha okej=) ja honor blir ju mindre, så en aningen mindre transportbur går ju oxå bra=) mina mått är bara ca mått på vad jag tycker att de ska ha, men på korta sträckor så kan man ju ha en lite mindre bur=)

Qui dormit, non peccat