Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 581 ggr
Mymlan
0

OT men orkar ej just nu..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kanske inte orkar svara på ev PM etc just nu.

Min far åkte in till Danderyds sjukhus imorse med en ny stroke och han är medvetslös. Jag personligen tror detta är slutet men så länge det finns liv så finns det hopp..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

hus-musen
0

oj.. beklagar din faders stroke, vet hur de känns sen min mormor fick.. hoppas de går bra!

Qui dormit, non peccat

cosmonita
0

Tröstkramar. Ta inte ut något negativt i förskott! Han kan bli bra!

[FrejaGna]
0

det finns alltid hopp. försök tänka postitivt! Hoppas verkligen att det går bra, håller tummarna…

Mymlan
0

Han åkte på stroke nov -04 det satte han i rullstol o bott på sjukhem sedan dess. Haft små proppar mellan som succesivt tagit talet på han. Och nu denna..

Jag har ej mkt hopp men hoppet har ej försvunnit..

SweGizmo
0

Awww:( uch, hoppas det går bra. jag har också vart på sjukhusetet idag, fast inte alls för något dödligt.

Min blogg: SweGizmo.se

Bullerbytjejen
0

Åååh beklagar, jag jobbar med strokesjuka, finns hopp om man får rätt hjälp och om man har kämparglöd. Håller tummarna för att det kommer gå bra

Mymlan
0

#6 Min far hade nog kunnat gå om han hade velat göra sin sjukgymnastik men hans rädsla för falla var större *2004*

Svårt att veta om de har glöden då de bara sitter i stolen, sover, knappt säger ngt.. Tror han förstod vad man sa men kunde ej få ut rätt svar/ord..

Man hoppas ju alltid på ett mirakel vaknar upp och är 100% frisk *hoppas alldeles för mkt jag vet*

Bullerbytjejen
0

Många gånger så förstår dom, eller åtminstone ger dom ett lugn bara av att vara där och vara ett stöd och så. Många tröstkramar. Sånna här gånger går det upp för en att man aldrig kan ta livet förgivet. Det kan hända vem som helst Rynkar på näsan

hus-musen
0

#7 jo de sitter i viljan precis som du säger.. min mrmors lillebror  fick sin första stroke när han var 45 nu 10 år senare kan han knappt gå med krycka men han försöker iaf=) men han höll på att ge upp i början o blev jättedeprimerad o självmordsbenägen.. är din far deprimerad så kanske han inte orkar kämpa emot längre, de låter hårt men det är sant.. men jag lider med dig över hjälplösheten när man inte kan göra nått för att få saker bättre.

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Usch vad jobbigt. Hoppas det går bra ändå!

Mymlan
0

#9 Tror det är vanligt att stroke patienter blir deprimerad sedan trivdes han ej på sjukhemmet i Märsta.

#8 Måste fråga hur många ska det vara för lyfta en patient i en taklift? 1? 2?

Allamej
0

Helst 2 men en funkar även om det inte är säkert då…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

#12 Undrar för ibörjan 2005 *kan ha hänt fler ggr men far inget sagt* så var det bara 1 som lyfte o tappade han 2 ggr. Privat ägt sjukhem och anmälan gjordes men den högste bossen inom sociala ansåg de ej hade gjort nå fel.

Sedan satte de min far i en annan rullstol där han ej kunde fara iväg med den, utan där de ställde han där satt han.. Han satt mkt vid ytterdörren för se vilka som kom etc. Så att ej kunna gjort det bidrog väl än mer till depp för han..

Mymlan
0

Far har ögonen öppna nu men fäster ej blicken, han svarar ej på tilltal. De behåller han där, tror ej de gör ngra prover under helgen såvida det ej är akut utan tror de gör det på måndag. Men de sa ingen stroke, inge epelepsi *ord jag aldrig kan stava*, de vet ej orsaken. Men de slarvar ge vätska på sjukhemmet, kan det tro bero på det?

Om det nu beror på det så kan jag ej förstå varför de ej kan ge en som ej själv kan att få dricka ordentligt. Visst personalbrist? hmm, alla de ggr jag varit dit så har personal suttit o fikat. Jaja, de behåller han så få se om de kommer fram till ngt.

zickan
0

Nej hu vad hemskt :-/.. Lite seg på att läsa trådar i dag. Men håller tummarna att han kommer tillbaka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.