Det är bebispip.... från under soffan!
Vi släppte ut Embla från bebis buren, då hon sitter som en straffånge vid gallret annars och Embla vaggade runt i rummet och gick tillslut in under soffan,
Vlket är ett normalt tillhåll för råttorna. Så vi tänkte inte mer på det.
Jag och pojkvännen sitter i soffan när pojkvännen plötsligt far upp och tycker han hör pip från under soffan. Mycket riktigt, där ligger Embla med fyra stycken bebbisar. Så snabbt lyfta undan soffan och jag tar Embla och pojkvännen tar bebisarna så flyttar vi dem snabbt till bebisburen.
Så nån timme senare så piper det för fullt, och när jag försökte räkna dem, så är det åtminstinde tio stycken! Det var inte så konstigt att Embla inte ville vara i bebisburen, hon hade ju redan valt ut ett ställe! Och då förstår jag varför hon börjat riva i sofffodret, så här i efterhand kanske jag borde ha räknat ut det, men samtidigt så låg hon inte bara under soffan utan även bakom marsvinen….
Om ni vill se film på embla och bebisarna finns de här: http://rattnews.blogspot.com/
NNNaaawwww… vad kul! 

grattis till bebbarna=)
Qui dormit, non peccat
Tack, de är 18 stycken!
Så små och så söta! 

Vad skönt att du hann fixa det iaf! Tänk om hon hade rivit i soffan och bosatt sig i den! :P
Älskar mina stora små vänner..
Som tur är så är inte våran soffa en sån man kan gräva in sig i, utan det är trä med skinn över på baksidan.
Jag förstår inte hur hon kunde tycka det var ett bra ställe att få dem mitt under soffan :s Det typ skitigaste stället i hela lägenheten…
MEn jag tror att om inte soffan vart utdragen så hade hon fått dem i bajslådan spm står under soffan..
#5: Man kan väl bädda mysigt med dammråttor kanske? ;)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
grattis till bebberna då:)
Min blogg: SweGizmo.se
Grattis till bebisarna! :)

Grattis!! Hade gärna tagit ett par för stödmatning hos Nelli men nu har vi ju också fått 18bebbar så det kan bli lite svårt. Hoppas mamma-råttan och bebbarna mår bra.
Tack allihopa!
Det är 17 stycken kvar, en klarade sig inte och gick bort igår morse, men de andra är små tjockisar och idag har de börjar få små små fjun.
Det är 7 tjejer och 9 killar, och en jag är osäker på, den har sett ut som en tjej tills idag, då jag blev väldigt osäker. Så vi får se vad den visar sig vara.
#9 får säga grattis till Nellis 18 små bebbs också :D
Bilder och filmer finns på hemsidan och bloggen: