Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1272 ggr
SweGizmo
0

Riffe is real?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få skryta lite:) jag har förökt måla en råtta i mer riktig stil. Fick måla hårstrå för hårstrå och vissa gånger har jag haft god lust att slänga skiten, men till slut, efter många om och men (och timmar), så blev det så här:)

Gjorde Riffe faktiskt;) Så, Is Riffe real?

Större bild på min DA

http://i34.tinypic.com/11ukad5.jpg

Close up på ansiktet.

http://i34.tinypic.com/5u0mms.jpg

Min blogg: SweGizmo.se

Jinaum
0

Att du orkar människa! Jätte bra och den ser jätte verklighets trogen ut! Riffe FTW!

Ser massa smudge. mysigt =3

Nicciz
0

Wooow vilka detaljerade pälsstrån Förvånad Helt fanastisk!!! Och ögonen! Jag är förstummad. Det enda jag kan kritisera är att nosryggen/partiet är så tydligt. För tittar man på en råtta rakt framifrån ser man inte konturerna så tydligt.

Toppen snygg är han iaf Riffe? Hur gammal är han Tungan ute

Mymlan
0

Sådan tavla skulle jag kunna tänka mig ha på väggen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

zickan
0

att du orkar :-).
du får nästan skriva en artikel i hur du gör ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hus-musen
0

snyggt!!

Qui dormit, non peccat

[kalelo]
0

Vill ha råttor nu och inte vänta till jul och till februari…. NNaaawwww… well done!

Terato
0

Jag tycker gott att nosryggen ska vara kvar. Trots allt finns det ett större värde i egna tolkningar och det är ju fortfarande en teckning!

Det är ju så, att de som gör mycket "tecknade figurer" mycket blir lite blinda av figurernas överdrift. Den ser ju absolut inte "riktig" ut. :P Allt är ju mkt skarpare och vackrare än i verkligheten. Men den har ju en stil som är mer verklighetstrogen än vanliga Riffe. Och var ligger egentligen värdet i att göra verklighetstroget? Kan man inte bara plocka fram kameran i så fall? Det är ju den egna tolkningen som gör en "handgjord" bild så värdefull och du har gjort en jättefin egen tolkning! Det känns verkligen som en råtta! Jag vill plocka upp den och mysa med den! Pälsen ser ut som bebispäls förresten! Hihi! Skitbra gjort! :)

Gillar sån här stil. Tänker lite på såna här serietidningar som spawn och witchblade. Det är serier som är mer verklighetstrogna. Jag köper dem ibland bara för att bilderna är så fantastiskt vackra.

Jag tycker fortfarande att du borde göra något av ditt fantastiska sinne för teckning! Du har en så egen stil och verkar ha så mycket drift i ditt tecknande! Själv orkar jag inte teckna alls längre. Det behövs mkt go för att kunna ta en sån här grej till yrkesnivå och det är inte många som har det. Men du har det!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Jinaum
0

Terato. Säg inte at verklighets troget e illa för lilla jag tjänar smygpengar på att rita av folk så helt illa kan det ju inte vara ;)

Men det är så sant, fastnar man vid en stil, även om det är för en kort tid är det ibland svårt att hitta ur den när man väl ska rita något annat.

Terato om du gillar witchblade å sådant skulle du älska Dolores i gbg.. Dom har MASSOR med sådana tidingar, bakåt fram tills nu.

Gizmo, beundrans värt ändå totallt. Att du orkar.. Men jag gillar msudget fortfarande :) ser så hemtrevligt ut på något vis *är en "smudgare" själv*

SweGizmo
0

#7 tack:) blir glad av att läsa det du skrev. När det kommer till serier så växte jag upp med tidningen "Min Häst" där en av mina favorittecknade Lena Fureberg jobbade:) hon gör bland annat Mulle "värdens mästa häst" och "Tuva stallet". Hon illustuerar många hästböcker också:)

#8 smudge är roligt att använda och det kan bli så snyggt om man kan handtera det:) det är ett av mina favoritverktyg också:D

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
0

#8 Verklighetstroget är inte alls illa. Har också tjänat pengar på att göra porträtt. Kolla detta: Teratos Konst

Det jag menar är att inte ens det är "verklighet" även om jag lade ner mkt krut på att göra det verklighetstroget. Färgerna är ju överdrivna och kritstrecken för hårda på blyertsteckningen. Men hade man tagit i hårdare för att göra verklighetstroget, vad hade det blivit då? Hade det inte varit bättre att ta en bild isåfall? Sen är ju frågan om det ens är möjligt att rita av så verklighetstroget att man inte ser att det är handgjort. (Ja, kanske Rembrandt kunde, men honom vill jag inte mäta mig med ;P)

Det jag menar är att det finns ett värde i att det blir tecknarens avtryck i alla avbildningar. Allt blir mer eller mindre som en tolkning. Det sade min målerilärare när jag gjorde ett porträtt av en hund och putsade och putsade. "Akta dig för att putsa för mkt. Då blir det inte din tolkning utan likvärdigt ett färgförstärkt fotografi!"

Ja, smudge är skitsnyggt!

En sak som är kul att testa är skillnaden mellan linjen och ytan. Att arbeta med i ytor och mindre i linjer ger ett mer verklighetstroget intryck. Men linjer kan vara jättekul att lägga till på slutet för att förstärka och ringa in!

Vi borde ha lite skaparträff hemma hos mig i vår, tycker jag! :D

teratos.r8or.se

Terato
0

#9 Mulle är väldigt coola teckningar! inte så snyggt enligt min smak men verkligen eget!

Witchblade är så jäkla snyggt. Kolla denna: Witchblade

Det var när jag började läsa witchblade som jag började rita tjejer på allvar. Det är mycket som är fel och överdrivet men det gör ingenting! Detta är så snyggt och förmodligen så nära verklighet man kan komma utan att tappa seriestilen!

Synd att jag inte har några teckningar på den här datorn där man kan se min mer tecknarlika stil.

teratos.r8or.se

Jinaum
0

#9 jag vet *kuttrar* smudge är en manipulators bästa vän.. Manipulerar mest bilder på folk i datorn.. lie svårt å arbeta med mus för att teckna och färglägga tycker jag ^^'

#10 Sant. Dessutom ser jag att vi har likadana transport burar *asg* samma färg med.

Kultur historia för hela slanten! Sj är man ju mer åt det halv själv lärda hållet och kan inte mycket begrepp.. Dessutom har jag fastnat i en ond cirkel med stompf och blyerts… Färg är inte huvudsakligen min grej men.. Ja, gör de om jag måste XD

Sant.. Platon läran. Eller plankton som jag jämt säger… Konstnären målar det som finnas bortom våra sinnen och visar vanliga människor vad som finns utanför. Sinnevärlden och idéevärlden teorin. Min favorit teori faktist =3

Ja va kul det skulle vara! :D vet lätt några vänner som skulle gärna följa med rått ägare eller inte =3

Terato
0

Smudge har också den fördelen att den suddar ut linjer och kanter!

Nja, kulturhistoria kan jag inte mkt.. Men jag har en hel del skaparteknik och bildlära i ryggen sen gymnasiet som jag gärna delar med mig av! Gosh så mkt jag lärde mig av att gå där. Min målerilärare var verkligen otrolig. Hård men rättvis. Och fruktansvärt skicklig.

Precis. Det är det som är konst.

Nu menar jag förstås inte att foto inte är konst. Men det är en annan konstform som funkar på ett helt anant sätt och har helt andra för- och nackdelar än t.ex. måleri.

Ja, jag skrev ett nytt inlägg om det!

teratos.r8or.se

Jinaum
0

haha. Jag kom inte in på bild gymnasiet som jag ville så jag struntade i det och går musik istället. Man får bara ha bild i ettan här :( dumma snåla gymnasium. Är mesta dels självlärd.. Eller så läser jag.

Konster finns i olika arter, men det är upp till betraktaren att sätta en gräns för vad som är konst.. tror jag någon sagt