Konstig dubbel parning
Jag åkte ner med min bedårande burmes tjej Nellie (Asterixin Vilja) till TacoBelle för honeymoon med snyggingen Tezzlan/Tacobelle´s Ford Thunderbird. Dom sattes ihop för parning så att hon inte skulle vara för långt gången när hon skulle få åka hem till Agility Grand prix. Det va kärlek vid första ögonkastet!! Dom sattes ihop igen för andra löpet för att se om det tagit sig och inget rajtantajtan där inte. Men hon hade gått up lite väl mycket försnabbt så dom satter ihop igen för tredje löpet för att se så hon inte va skendräktig. Då parade dom sig igen. Tur tyckte vi att vi hann sätta ihop dom igen.
Förra fredagen när jag äntligen fick hem min älskling sa en annan uppfödare som var hemma hos mig att det ser ut som hon har en baby-mage. Jag tänkte att om inte hon har röntgensyn så gissar hon bara eftersom det bara va 5 dagar sedan dom sist parades.
Men nu i måndags när jag satt i soffan och lät tjejerna springa i soffan tyckte jag att hon hade VÄLDIGT stor mage för att vara gången en endaste vecka. När jag kände så va magen jättespänd och den putade liksom lite för mycke. När jag vägde Nellie upptäckte jag att hon gått upp 70gram sedan hon blev vägd för nästan två veckor ner i skåne och på de två senaste dagarna 15g!! Så jag ringde till min råttguru Johanna och frågade vad hon trodde. Hon sa att det antagligen tagit första gången och att dom bara parat sig för skoj skull sista vändan… Hmmm skumt!
Nellie fick snabbt flytta in i en egen bur och bäddar nu så det står härliga till. Så nu håller jag alla tummar för att går som det ska och vi får en massa bebisar!!
Har någon råkat ut för något sånt här liknande eller kanske jungfrufödsel?! :P

åååh vad kul med bebisar 
Jag hade samma problem med hona i somras som löpte om och parades om. Och jag bannade mig själv. För råttor ska ju inte löpa om om det tagit.. heehe. Jodå hon gjorde samma sak. Inge kul att räkna planerat födslodatum iaf.
Håller tummarna för många fina bebisar.