Oförestående dräktighona
Embla är högdräktig, bebisarna borde komma lör, sön eller mån (då vi inte riktigt vet vilken dag hon blev parad) Och eftersom ena burkompisen börjat rossla och går på medicin så blev hon förpassad till sin bebis bur redan igår kväll, vilket hon inte alls förstår varför. Hon brukar alltid vara jättelugn och inte alls den som ger sig ut på äventyr, men nu när hon är högdräktig och borde ta det lungt ska det flängas runt överallt! hon vill inte alls sitta ensam i en liten bur, och de där med att bädda har vi inte sett röken av…Buren står öppen hela tiden nu när jag är hemma, men då ska de klättras i soffor och springas runt… Ska de inte bli tröttare när de snart ska ha bebisar :D
Du kanske kan ställa bebiseburen nära tjejburen så hon iaf kan se dem. då kanske hon slappnar av lite. eller om du sätter in en av dem andra hornorna till henne fram till Lördag iaf?
Min blogg: SweGizmo.se
De honor jag haft i bebisbur brukar få tag i en outsinlig energireserv och bli piggare än innan magen vart i vägen… Vet inte varför, vet bara att jag och fler uppfödare med dig har samma grej.
Ofta får dom tillbringa tiden innan bebisarna i ett rum där man inte kan falla hårt (mitt sovrum)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hon står i samma rum som de andra, så hon hör dem och får springa runt här i vardagsrummet.
Jag tror inte hon är stressad över att vara ensam, bara att hon tycker det är pissigt tråkigt, och förstår inte alls varför hon måste bo i en liten mini bur :D
Det känns som om vi hade satt henne i den lilla buren innan hon var högdräktig hade hon gått och somnat i ett hörn, men nu har hon hur mycket energi som helst…..
Och embla som brukar vara den som kommer upp i soffan och myser eller stannar vid matskålen, som inte direkt är äventyrlig ska nu ut på värsta äventyren så stackars matte bli alldeles kallsvettig…
Fast för tillfället har hon gott och somnat i bajslådan under soffan ;)