Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 715 ggr
Mymlan
0

Hamburger dressing & Räksallad

Är det okej att råttor får smaka på detta?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

idaleck
0

Onyttigt och onödigt skulle jag säga.. =)

Mymlan
0

Jag bara undrade är ju onyttigt även för oss.. Men ingen fara om de skulle smaka, jag äter sällan hamburgare men ibland så.. Samma med pizza oxå ngt jag oxå ej äter så ofta.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

idaleck
0

Ja det är väl precis som för oss. Onyttigt i mängder men inte dödligt att smaka på.

NSns
0

Visst är det onyttigt som någon sa, men jag skulle inte alltid kalla onyttigt för onödigt. Man vet ju själv att man kan blir lite extra glad på fredagskvällen när man har köpt chips och råttorna blir också glada över att få dela på ett :) Att bli glad och njuta av det goda livet har att erbjuda tycker jag inte alls är onödigt, bara man inte gör det varje dag :)

Sen vet jag inte vad hamburgedressing innehåller, om det har lök i sig eller nåt, men lite kan väl knappast skada?

idaleck
0

Det var ingen som sa att det alltid var onödigt. ;)

När det gäller djur så får man se upp så att man inte behandlar dom för mycket som människor. Inga djur har människans behov av att äta godsaker då och då. Mina råttor blir lika glada för en broccoli som för ett chips, och då föredrar jag att ge dom broccoli. Sen är det klart att jag ibland fuskar och det slinker ner något onyttigt, men det är ju för att jag tycker det är kul och lyxigt. Råttorna bryr sig inte ett smack =)

KickanW
0

Precis som Idaleck skriver så njuter de inte alls på samma sätt som vi människor av god mat. De har inte alls lika utvecklade smaklökar och glömmer dessutom direkt bort vad de ätit, medan vi kan njuta av en god middag/godis flera timmar efteråt. Därför är det i stort sett bara elakt att ge dem så onyttiga saker.

hus-musen
0

räksallad kan man väl ge ett par smakbitar av, jag brukar skölja av den värsta kladdet så de är mest räkor kvar=) hamburgardressing äter jag aldrig. en smakbit nån gång spelar ingen större roll. mina får då smaka på de mesta jag äter o det märks precis vad som gillas i min flock=)

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Men exakt hur onyttigt är räksallad egentligen? Visst, det är väldigt fett, men det är barnmat också. Till tunnisar borde det väl inte vara någon fara. Eller är det kanske ganska mkt konserveringsmedel och tjafs ni tänker på?

Jag är mer nojig med socker. Det kan ställa till med mkt. Både fetma och sen ostabila blodsockervärden. Men det kanske finns socker i räksallad också?

Fast hur som helst, en liten smakbit är nog ingen fara. Men håller även med Idaleck och Kickan.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se