Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 347 ggr
emelajo
0

Hjälp mig o min kompis!

Min 1 åriga hane Kompis har haft krampanfall!

Han är först som galen i buren o flyger runt helt okontrollerat och sedan krampar han. detta pågår ca 15-30 sekunder. sen blir han matt o slapp o sover mer än vanligt i ca 12 timmar. Men sen så är han som vanligt igen. äter o dricker o springer runt o busar! Hur pigg som helst.

Det konstiga är att det har bara hänt när han varit i buren. Funderar om det kan vara nån panik ångest eller epelepsi.

Någon som varit med om eller hört något liknande?

Har så svårt och veta vad vi ska göra med honom, vill ju inte att han ska lida, men han mår ju så bra imellan!

han har fått 5 anfall på  ca 1 månad. två samma natt sen 2 efter 3 veckor och sen 1 efter 4 dagar.

Var till veterinären men dom viste inte var det var! Värdelösa veterinärer.

Om jag bara visste säkert vad det var. om det går att fixa eller om det är dags för min pojke att somna in?

hus-musen
0

ingen aning faktiskt.. vilket kondtigt beteende! kommer det när han ätit nått speciellt eller gör du något med buren när han reagerar så??

Qui dormit, non peccat

emelajo
0

Ja jätte knäppt… nej inget sånt utan det har hänt tidigt på morgonen eller på kvällen! Men jag anar att det är epelepsi. Jag ska avvakta några dagar nu och se. om det händer igen är det nog bäst för honom att somna in. Tråkigt bara när han är så pigg annars.

Terato
0

Ja, ursh, det låter jätteknepigt. Hoppas någon kikar in snart som har erfarenhet av detta. Jag tänker också på epilepsi. Eller hjärntumör.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

ja tumör tänkte jag oxå på..

Qui dormit, non peccat