Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1096 ggr
NSns
0

När den ena råttan dör

Hur gör man egentligen när den ena av två råttor dör?

Jag har inga planer på att skaffa en ny kompis till den av mina två råttor som blir ensam när den andre dör, eftersom när det nog väl är dags har jag slutat plugga och kanske inte kommer att ha tid. Men även om jag så skulle skaffa mig en ny så dör ju den andre sen också till slut och så bara fortsätter det i all evighet.

Men jag vill ju inte att den som blir kvar ska vara ensam.

Hur har ni som inte skaffat en ny råtta gjort? Har ni lämnat bort den till någon med fler råttor?

[FrejaGna]
0

jag tror att om dom är ungefär lika gamla så borde de inte skilja SÅ länge innan de dör, och även om det skiljer lång tid, så sa du ju att du inte skulle ha tid med en ny, så man får väl göra det bästa av situationen och verkligen försöka aktivera den andra råttan, ta ut den varje dag, leka, hitta på roliga saker, aktiver, berika buren och gömma maten osv så den har mycket att göra och inte känner sig bortglömd.

Yeay
0

Men kanske kan försöka hitta en ungefär jämngammal ny kompis till den som är kvar? :)

SweGizmo
0

Man kan avliva den som är kvar sammtidigt som man avlivar den sjuka. Hoppas det inte lät så brutalt, är lite för trött för att få det låta bättre:s

Min blogg: SweGizmo.se

zickan
0

Beror helt på den råtta som lever är. Man kan ju kontakta en annan råttägare om man kan få låna en unga som sällskap tills råttan går bort. På så sätt slipper ens råtta sitta ensam och man slipper fastna efteråt med en till ensam.
Jag har lånat ut flertal råttor för just det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hus-musen
0

man kan låna in en annan råtta till sin gamla, man kan lämna bort sin gamla till någon annnans flock och man kan avliva den kvarvarande råttan när dess burkamrat dör. beror lite på ålder på den kvarvarande råttan samt om den är frisk eller sjuk.

Qui dormit, non peccat