"Lägga till" en råtta i flocken?
Var bara lite nyfiken, funderar inte på o göra det men ville se hur det är.
Har både läst och hört av djurafärrer att man inte ska införa en ny råttunge (av samma kön) i en flock där det redan finns minst två vuxna. Tex om man har tåv vuxna råtthonor eller unga och inför en ny yngre råtthona. Har hört att det inte funkar, att det blir bråk eller att den nya stöts ut.
Är det alltid så? Varför? Verkar ju lite synd då t ex om man har två honor och den ena dör och det bara är en kvar, att hon inte kan få en ny kompis.. :/
Vad tror/vet/tycker ni?
Det stämmer inte alls!
Har man normala stabila råttor ska edt inte vara några problem att introducera en bebis till flocken!
Kan vara bra att tillägga att maninte ska lita på vad djuraffärer säger för fem öre, då det oftast har noll koll.. tyvärr

Jeg ved at du er blevet fortalt noget helt forkert, selvfølgelig lader det sig gøre at introducere nye rotter til den gruppe man har. 
Som de andra redan sagt - det där är skitsnack!
De allra flesta råttägare jag vet om introducerar hela tiden nya råttor i sina flockar :) Själv har jag introducerat tre nya råttor till min ursprungsduo på två hanar.
Ok, tack för svaren, då vet jag att det inte är sant :P

Vill tipsa om en jättebra artikel på sidan om introduktioner:
Den kommer att vara till stor nytta!
Älskar mina stora små vänner..

Jag introducerar ständigt nya.. Min stora hanflock är på 9hanar och mina honflocker är på 10.
Det ska flyta galant om man har stabila råttor.

oj största lögnen om råttor nånsin tror jag! de är sällan problem med introduceringar! jag har tre vuxna pojkar o de accpeterade min nya bäbis på en gång, var bara att släppa in honom i buren=)
Qui dormit, non peccat