Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 833 ggr
SweGizmo
0

Rått-mardrömmar!

Inatt har jag drömt så konstiga drömmar. Jag ska idag få hem en ny liten råttbebbe och det är just om det jag drömmer mardrömmar om:s texså får jag denna söta lilla bebbe och den rymmer!! och när den kommer tillbaka så är den jätte smal och spinkig :o och hur jag än matar honom så går han inte upp i vikt, han blir som ett skelett.

Sedan har jag haft andra mardrömmar så som att råttburen glöms bort och att råttorna svälter eller att dem har rymt. Eller det mest konstiga var nog när mina hanar hade fått bebisar^^ haha..

brukar ni också drömma mycket konstiga saker om era råttor?

Min blogg: SweGizmo.se

cykelpump
0

För några dagar sen så drömmde jag om att mina råttor kunde prata :D Hehe

hus-musen
0

stackare! när jag skulle få hem en bebbe drömde jag att den först smet iväg o sen åt de andra råttorna upp honomFörvånad väldigt hemsk dröm.. drömde oxå att pojkbebben var en tjej så jag fick typ 100 råttor på nolltid!den sista var roligare för bebisarna var så söta=)

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

#2 hehe;) Det här med att dem förökar sej är tydligen en vanligt råttdröm^^ haah

Mastoll
0

Jag har inte haft någon dröm om råttor, men pappas tjej har haft det :P Hon älskar mina råttor och ska snart passa dem ett tag. Hon drömde då att hon passade dem och Adela rymde. De letade överallt och blev jätteoroliga att katten hade tagit henne. Men till slut hittade dem henne. Drömmen slutade lyckligt iaf :)

PlusPlus
0

Jag drömmer att råttorna är i ett rum och att det börjar brinna men jag hinner inte hämta råttorna, eller så får ja inte hämta dom och jag hör dem skrika, de brinner inne, det är typ sådant som nyblivna mödrar drömmer om , om deras bebisar har jag hört. Hemskt är det iaf och jag vaknar upp svettig och rödgråten.

CrazyRatLady
0

Jag drömmer ofta att jag massor av råttor som jag inte kan hålla koll på, de rymmer och försvinner och jag blir helt förtvivlad.

Tror det är för att jag är så orolig att något ska hända mina bäbisar..

skruttfia
0

Jag drömde att Minna fick en kull med 13 kycklinggula kycklingfjuniga råttbebar. Jag var helt desperat, för att jag inte visste vad jag skulle säga till hennes uppfödare, att jag tagit kull på en tremånadershona med en hanne som jag inte ens visste fanns, eller om han ens fanns xD Jag kom fram till att det måste varit en tjuvparning med en kyckling, i drömmen tror jag. x3

(Men, seriöst… De var såååå söta, mjuka, fjuniga och gosiga <3)

firefly
0

Jag drömde att min hyresvärd ringde till mig och sa att jag skulle göra mig av med råttorna. Låter ganska harmlöst men i drömmen trodde jag att jag inte hade nåt val mer än att göra mig av med mina bebisar… Var ledsen hela dagen efteråt, låg bara och gosade med dem i sängen och skämde bort dem med godis och lyxmat :P

Liingefors
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår natt drömde jag att jag öppnade buren tog ut den ena råttan och glömde stänga igen så när jag kom tillbaka till buren så var min andra råtta borta, jag letade i hela huset men hittade han inte. Sen hittade jag honom utomhus när jag var ute med min andra råtta som tur va ! hehe tur att det bara var en dröm! Men en gång hände något typ liknande jag glömde stänga buren och när jag kom igen så satt den ena råttan utanför buren på en kruka! men jag lämnade aldrig rummet asså !!! som tur va! heheheheSkrattande

Falurven
0

Åååh usch.. Jag har drömt en riktigt hemsk dröm.. Eller ja flera faktiskt.

En dröm som jag drömde när sally var dräktig, var att hon fick massor av bäbisar! Miljontals! Och det värsta är att dom är pyttesmå, ramlar i golvet, försvinner, blir klivna på och GUD vet vad! Det är praktiskt taget omöjligt att hålla koll på allihop.

En annan dröm var när flera råttor satt på mig. Men så börjar dom plötsligt fastna i mina kläder. Jag och mamma försöker pilla loss dom, men det slutar med att tassarna "slits" av och att dom blöder som tusan :/
**
DET kallar jag rått-mardrömmar! :O**

Mvh Nathalie

firefly
0

bara för att jag läste denna träden igår, så drömde jag mördrömmar om min ena råtta inatt :'(

Drömde att min Pipen hade fått sin ena framtass bortopererad, och sedan dog hon i min famn… i drömmen så låg jag och grät och kramade henne i flera timmar. Sedan vaknade hon till liv igen, och då vaknade jag.

Har varit helt lipig hela dagen idag, vill inte ens tänka på när mina flickor lämnar mig :(

TussanochKlimpen
0

Jag drömmer ofta att jag har massor av råttor i olika väldigt konstiga burar. Och att jag glömmer bort flera av dom så dom får varken mat eller vatten under lång tid. Och dom förökar sig trots det konstant så när jag hittar en bur som jag glömt, finns det dels en massa bebisar och dels en massa döda råttor som dött av svält och vattenbrist:(

(har ALDRIG glömt att ge mina råttor mat eller vatten på riktigt)

SweGizmo
0

#12 sånt drömmer jag med ibland:C visst är det hemskt!?

Denna kommentar har tagits bort.
Terato
0

#12 Ja, det är verkligen en typisk råttmardröm! Precis som den där med miljontals ungar. Jag tror att båda drömmarna handlar om att inte ha kontroll.

Jag drömmer ofta att jag råkar skada dem. Drömde häromnatten att Matildas svans gick av för att jag råkade klämma henne. Hela hennes fina vita del var helt borta. Det var så underbart att få pussa på den sen när jag vaknade! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

rumpelstinskin
0

jag har drömt att min råtta dick 10-12 ungar i min hunds korg och sedan så dog typ alla utom två för alla krypte runt på diskbänken och den var kall så då blev ungarna gula :( och sen så cyklade jag och hamnade i en djup grop med råttorna i cykelkorgen och plötsligt hade råttan två halvstora ungar med päls= dom på diskbänken och sedan 3 pyttesmå råttor med päls och svarta små ögon i hörnet av rått huset.. glömde säja att dom var för tidigt födda också typ 1:a veckan….

Jinaum
0

#5 har faktist varit med om en sådan sak. Dock med en katt och 4 sköldpaddor. Känslan är obeskrivlig.. SÅ jag förstår VERKLIGEN dig om den saken. Man blir helt till sig och får nästan panik att springa in och hämta dom :(

Haft inte händelsevis mardrömmar. Men rätt underliga drömmar om råttor. Dels att jag varit ute och gått. Krympt och ridit på råttorna! Även att min bur varit för liten och att de vantrivs och begått seppuku och annat underligt. Vantrivts helt enkelt (vilket fått mig att dubbel kolla buren flera gånger!). Den sennaste tror jag dock e för några dagar sedan. Funderar stenhårt på namn till mina bebar så jag har ltie förslag när dom kommer nu i veckan. Är helt galen i bocken wuthering heights. Så jag funderade lite på Hareton och Heathcliff. Dels med för att min bur är formad lite som ett hur. Bulliga avtagbara tak som påminner om ett hus. Hade precis fått sett hur råttisarna såg ut på bild. Så jag drömde då att dessa två råttor hade 1800-tals kläder, den ena hade monokel och började prata med mig om att jag var feto ch inte matade dem med nog kiwi. Ironiskt nog hade jag en dröm prec innan jag blev rått tokig att jag hade en råtta som hette Kiwi… Hel fnoskigt!