Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 834 ggr
CamillaS
0

Hur gamla blev dina råttor?

Ni som har råttor som gått bort hur gamla blev dom/den?
Och vad var orsaken att den dog?

Nicciz
0

Allt mellan 9v och 4år 3månader. Och av massa olika anledningar Rynkar på näsan canser, epilepsi, brusten cysta, ålderdom, sorg osv osv

AnneN
0

Den första blev ca 4-4½år (vet inte hur gammal hon var då jag fick henne) och dog av ålderdom + att hon blev förkyld.

Den andra råttan jag hade blev ca 1år och avlivades pga epilepsi.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hus-musen
0

10 månader, avlivad pga aggresivitet.

Qui dormit, non peccat

bobbs
0

Mina gammeltanter avlivades vid 1år 11månader och 21 dagar eller något sånär iallafall, en annan dog i samband med förlossning (hm, låter knas att använda det ordet på råttor) vid kanske 9-10 månaders ålder. Sen så har jag två sötnosar som jag hoppas dröjer lääänge till innan de somnar in.

Sandra-L
0

Den äldsta nakenråttan jag haft blev 3 år och 5 månader.
Han avlivades pga en "elakartad" böld.. Han hade ej kraft att stå emot den kraftiga infektionen.. :(

Min äldsta pälsade råtta blev precis över 3 år
Dog av ålderdom

cher_
0

jag har haft 4 råttor, alla har blivit mellan 3-4 år och har dött pga åldern, så jag har haft tur med dom, och alla har varit från djuraffären ^^

jessi_twini
0

Jag har haft 4 råttor och dom har dött vid åldern 7v - 1,5år. Så ingen har tyvärr levt längre än det. Två stycken pga aggresivitet båda ca 1år, Och en utav lunginflammation och fel medicin av en dum veterinär 7veckor och en av hjärntumör 1,5år.

Love-
0

Den älsta jag har haft blev 5år sen har det varit lite olika på dem andra

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Allamej
0

Ungarna i tjuvparningskulle ocm dök upp tre veckorn på dagen efter att jag skaffat 2 honor är alla döda pga av diverse sjukdomar som kom att dom var avlade oran + roan… så dom blev mellan 6 månader och 1.½ år.

Deras moster somnade in pga. hjärntumör strax efter 1 årsåldern+ några månader

Äldsta råttan jag avliva var en 2 årig rosselhane han fick gå över bron med sin bror.

Så dom som tycker att roans är en bra grej att avla på ska fundera några gånger till :(

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Denna kommentar har tagits bort.
hus-musen
0

gör en ny tråd om roandiskution, de var dödsålder som egentligen skulle diskuteras här=)

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Bra, hus-musen! Skäms

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Ni som ar haft många råttor, vad säger ni är den vanligaste dödsåldern? Man läser överallt att det är mellan 2-3 år. Stämmer det?

När jag läser dödsannonser så verkar det luta mer åt 1,5- 2 år. Fast då har de inte dött en naturlig död utan av tumörer osv.. Men det verkar ju vara ack så vanligt..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se