Behöver lite hjälp
Är ny här och behöver lite hjälp.
Jag har sökt i trådarna men har svårt att hitta dom svar jag söker.
Jag hade råttor för länge sedan. Nu har jag valt att ta upp rått livet igen. Jag köpte tre råtthonor i en djuraffär, jag vet att man inte ska göra det. Men mitt hjärta gick sönder när jag såg dom i buren.
Dom är jätte små. Kan inte vara mer än 4 veckor gamla. Alla rosslar. Har inte vägt dom men ska köpa en våg i dag.
Jag har fått Ronaxan av en kompis som har råttor och sedan någon annan genomskinlig vätska som dom ska ha tillsammans med Ronaxanen.
Eftersom dom är så små, kan jag få några bra tips på kost. Dom är ju väldigt små. I går när jag fick hem dom så fick dom barngröt och mjölkersättning. På kvällen fick dom barnmat.
Dom åt mycket och länge. Dom var hungriga dom små liven.
Snälla ge mig tips på hur jag ska bete mig i detta läge.
Ge dom kärlek, värme och rent underlag. Bra mat som fisk, ägg, avokado och grönsaker.
Undvik mjölkprodukter eftersom det gör rosslet värre.
Var dessutom medveten om att dom kanske inte lever så länge… inte när dom rosslar vid så ung ålder…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Du kan også give dem druesukker i deres drikkevand 3-4 gange ugentligt, det hjælper dem med energi til at bekæmpe sygdom, og det øger også deres villighed til leg.
Barnmat er også godt, som du skriver, giv dem bare det nogle gange om ugen også indtil de er kommet godt op i vægt.
Jeg er lidt spændt på hvad de vejer, så jeg vil helt sikkert følge med i din tråd her. 

som #1 skriver så ge dem mycket mat, värme och kärlek! gör gära maten lite fetare med lite olivolja i maten osv rooiboste med lite vitlök o honung kan oxå hjälpa för andningen=) annars s¨ta dem till en veterinär så kanske du kan få flera tips!
Qui dormit, non peccat
#3 Det går lika bra med Smör *OBS ej margarin* jag anv det den osaltade.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
I dag har jag vägt dom små nykomlingarna.
Skrattet väger 113 gram och rosslar mycket
Leendet väger 103 gram och rosslar ibland
Fnisset väger 119 gram och rosslar nästan hela tiden.
På började en antibiotika behandling i går efter kontakt med veterinär.
Dom verkar piggar efter all mat dom fått. Men dom är 3 sjuka damer.

#4 ja de gör det ju oxå=) ja brukar ha olivolja i min mat så de är de första ja tänkte på bara=)
#5 om de väger så mycket och är undernärda så är de inte bara 4 veckor gamla.. jag hade gissat på runt 6-8 veckor.
Qui dormit, non peccat