3 råttöser runt året omplaceras
Jag har fått flytta hem till föräldrarna i väntan på eget boende, och det kommer troligen ta minst 6 månader innan jag hittar något. Min syster som också bor här är allergisk mot råttorna, och hon känner av dem mer och mer.. Redan innan hade jag funderingar på att omplacera dem pga min pikära bostadssituation, men inte orkat ta beslutet. De förtjänar bra mycket mer tid och kärlek än vad jag lyckats ge dem senaste månaderna. Nu har jag definitivt bestämt mig för att omplacera.
Kamakaze, hona
Födelsedatum: 071026.
Färg: augoti roan, striped.
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning : okänt
Fader: okänd
Moder: okänd
Uppfödare: Arken Zoo, Bålsta.
Karaktär/beteende: Pigg och nyfiken. Hon har fått sitt namn av en anledning. Hon tar ingen pardon för att det ligger enorma rovdjur ivägen, de ska flytta sig! Hon är stentuff, räds inte något. Inte råttan som ligger stilla i knäet, det är ju en alert hona! Dock är hon väldigt lätt att hantera och pyssla med på så vis, avslappnad attityd.
Kamakaze är ej reggad i SRS
Kajsa, hona
Födelsedatum: 071109
Färg: Russian Blue eller något liknande..
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning : okänt
Fader: okänd
Moder: okänd
Uppfödare: Arken Zoo, Bålsta.
Karaktär/beteende: Hon är en dam, inte en rusande illvillnig som Kamakaze. Visst gillar hon att springa runt och upptäcka, gräva i blomkrukor och pilla på hundarnas tassar. Men är lika bekväm med att sitta stilla i knäet en stund och bli gosad med. Duktig axelråtta, men har mkt kvar att läsa på den fronten.
Kajsa är ej reggad i SRS
Sim, hona
Födelsedatum: 080322
Färg: auguti eubk rex
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning okänd
Fader: OBS mer info om föräldrarna kommer när jag hittat papprena…
Moder: s/fawn dumno rex
Uppfödare: Emelie Sangheim.
Karaktär/beteende: Blyg tjej, inte pang på pangkakan direkt. Jag tycker hon är trevlig, men lite för skygg ibland. Hon har dock rätt stort förtroende för mig, kommer när jag lockar och håller sig gärna fysiskt. Man behöver vara lugn och försiktig med henne helt enkelt. Markerat med tänderna har hon gjort när hon känt sig trängd.
Sim är registrerad i srs och heter där Semana. Dock är jag väldigt osäker på var jag ha de papprena.
Flocken funkar bra ihåg, lite tjejgnabb ibland med är inget att oroa sig för. Helst vill jag att alla tre kommer till samma hem, men om det finns bra lösningar där det inte är så kan vi säkert komma fram till något.
Priset är symbolisk, 300 spänn för alla tre töserna.
Jag har ett rejält hemmabygge också som någon är intresserad. Men det säljs i första hand tillsammans med råttorna. Alternativt kan jag tänka mig att byta dem mot att någon lagar min knäckta rattstång i bilen… :P
Alternativa kontaktsätt: teklisen@gmail.com
Mvh
Ida
Kontakta Sajtvärd eller nån av oss Medarbetare när du har resten av infon så låser vi upp. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ja, just det: Råttorna finns i Stockholm, kungsängen!