Vad är ert bästa råttminne?
Personligen är jag lite trøtt på att se alla dessa omrøstningstrådar nu ;) Och vill hellre läsa något muntert/gulligt/roligt/vad som helst om råttor.
Så nu undrar jag -Vilket är ert bästa råttminne 
Började väl när Doodle slängde ner katten från diskbänken… sen har det bara blivit bättre sen dess :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Från tiden jag hade min första råtta, Sigge… 16 år sen… Jag visste inte att den rackaren hade lärt sig öppna buren, så när jag kom hem från jobbet hade han demolerat hela mitt hem…!? Tänk att en (1) råtta kan ställa till med sådan förödelse…?! Dragit ut tvätt, vält alla blomkrukor, tuggat sönder varenda stearinljus som fanns, tuggat sönder böcker, tuggat på mitt smink (låg bitar lite här o där…), gnagt sönder en kudde i soffan, efter jag hade konstaterat detta undrade jag då var den lymmeln fanns!? Hittade honom i min favoritkeps som han hade boat i!! (självklart var den oxå söndertuggad!) Verkade han ledsen??? Nä!! Han pussade på mig o hoppade upp på min axel o gav mig en puss på kinden! Suck, inte kunde jag vara arg på han då!? Hans fel att jag har råttor idag…!
(o till dem som förfasar sig över att han var själv, berodde det på att jag inte visste från början att de var flockdjur, köpte honom för att bota min råttfobi jag hade då…!) Kan tilläggas att han inte var speciellt mycke i sin bur…han sprang runt som en mini hund!