Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 538 ggr
wilmar028
0

Bild: Du + dina råttor

Hej!
Jag är verkligen nyfiken på hur dig och dina råttor är. Snälla, skriv lite om er relation och lägg också in en bild på dig och dina/din råtta i ett sammanhang, till exempel när råttan/råttorna är på din axel.
Tacksam om nån gör mig den tjänsten.

Ha de bäst
//William den nyfikne Skrattande

Taci
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm, jag börjar väl då .. ;P

Min äldsta råtta Bacon är den socialaste, och springer till dörren då det kommer nån, klättrar på mig stup i kvarten o springer efter mig, kommer då jag ropar osv, hon är helt förälskad i människor. :)

Min andra råtta, Olga är en kelgris, lite rund om magen o gillar att ligga i mattes knä, speciellt när man är utomhus, då springer hon till mig o vill inte alls vara i gräset. Dock är hon ganska bra på att gnaga på sladdar, men har bättrar sig enormt mkt sista tiden:)

Den tredje, Gerd, är den som är minst social, lite halvskygg, men ändå mysig när hon vill, ingen kelgris, men har inget emot att sitta still en stund ibland, även om hon hellre håller sig till sina råttkompisar än matte ;D 

En riktigt ful bild på mig o Bacon, men det är den nyaste iaf^^

Taci
0

Olga i min famn, för några dagar sen.. Stekarn ;)

Taci
0

Nybadad Gerd!

Ja, det var allt jag hade å bjuda på ;) Haha

wilmar028
0

Tack så hemskt mycket Taci för rolig personlig råttfakta och fina bilder!

Kleverin
0

Jag måste nog göra dig besviken.. mina två busfrön jag har nu är inte sociala alls. de kan klättra lite på mig när jag har dem ute, men de är inte keliga. de tycker verligen inte om att bli upplockade och är på det hela taget inte så jättetama. försökt men inte lyckats så bra, så nu är de tillräckligt tama bara.

men de råttor jag haft innan.. hade en hane som var så social att när man lagade mat (mina råttor är alltid ute när jag är hemma (har bara haft ett kön åt gången)) så ställde han sig på föterna för att man skulle lyfta upp honom på axeln. gjorde man inte det hoppade han upp längs smalbenet och sen klättrade han upp på axeln. aj när man hade kortbyxor..  han var alltd med. som tur var skulle han allid kolla vad jag gjorde, annars hade jag aldrig märkt när han tog sig ur buren. men eftersom han kollade in vad jag gjorde först så.. *ler och förlorar mig i minnen*

Story
0

Var ska man börja?
Vi satsar på åldersårdning  (:

Wednesday, den äldsta, är en kolsvart European Berkshire och har varit supersocial ändå från början men har på den senaste tiden blivit lite grinigare. Hon är en äventyrare/utforskare som tycker om att pussa mig på munnen, sova på rygg och att sno grejer som hon sedan lägger in under garderoben där jag inte når dem. Hon blev sjuk ett tag när jag nyss fått henne men hon är bra nu (förvånansvärt nog- det var nästan hopplöst att försöka få i henne penicillin).. Hon är något av det nyfiknaste jag någonsin stött på och hennes nuvarande främsta intresse är att försöka gnaga sönder min pojkväns glasfibergips när än han hälsar på.

Vinter/Pennywise/Winnie är en Pink Eyed White och den minst sociala men hon är rolig bara att iaktta. Hon älskar att krypa omkring inuti mitt påslakan och att äta majs. Jag har ett gammalt uttjänt dockskåp ståendes på golvet som hon gillar att krypa runt i. Det har varit helt hopplöst att försöka få henne att sluta tugga på mina kläder och saker och hon klänger omkring verkligen överrallt.

Odd Molly är Black Hooded och en kelgris. Jag tror att hon är yngst men i ålder skiljer det max två veckor mellan tjejerna.  Molly brukar äta på mitt hår och sno mina strumpbyxor för att boa med dem i husen. Hon skulle nog göra nästan vad som helst för att få bara en havrepuff till. Hon gillar att mysa i mitt knä, hindra mig från att läsa genom att krypa runt på boksidorna, gräva i min stackars blomkruka och klämma sig in på omöjliga ställen.

Bild på mig och Odd M.

Fråga; varför vill du veta? <:

Story
0

Jag skrev ordning med "å"- snacka om att jag är trött.

CamillaS
0

Hmm vilken ska vi börja med ok! vi börjar med bröderna Nico och Musse är uppfödda hos en privat uppfödare som sålde deras syskon till en djur affär så man kan väl nästan säga att dom är zoo-råttor Nico e den som jag tycker bäst om utav dom två han älskar att springa och undersöka saker och första gången jag hade honom i sele på marken så var han jätte duktig han sprang runt på marken och undersökte, men efter ett tag klättrade han upp läng mitt ben och upp till mig… han tycker inte riktigt om att man håller fast honom eller plockar upp honom inte heller att bli klappad men han e en liten charmör endå på nåt sett ;)

Nico: Mink husky roan och Musse black husky roan.

Musse hmm… ja vad ska man säga om honom, han är en spattig liten sprattel gubbe som hatar och får nästan panik när man håller fast honom jag vet inte riktigt om han har blivit rädd sen efter klokilppningen men det känns som att han tror att han ska klippa klorna varje gång jag håller fast honom:/ fast jag försöker visa honom att jag inte alls ska göra illa honom eller vad han nu tror.. men ja han har tyvärr aldrig blivit min favorit råtta både nico och musse var väldigt sprattliga och ville inte bli fasthållna som bebisar heller så nja jag vet inte om uppfödaren har hållt på med dom så mycket som hon påstod eller om det var dåliga gener dom kommit ifrån:/

Sen har vi mys råttorna "bebisarna"

Callisto kommer ju då från månkullen från olyda på råttforumet, en kull som började på 21 bebisar men tre klarade sig inte men iaf Callisto är en himalaya seal point untypical. och är en väldigt mysig grabb och den enda som nog har börjat komma på inkallning när man gör ett visst puss ljud ;) han kan ligga och mysa i knät eller springa runt och undersöka sängen eller soffan jätte mysig bebis, tycker också om att sitta på axeln och spana.

och sist men inte minst så har vi en finsk liten kille: Yestas Hippa silver black european berkshire,med tre vita små hårstån i pannan^^, Hippa charmade mig på råttutställningen Stora vår i kallhäll han var så söt och han var så lugn så jag blev paff ha ha men nu på lite senare tid har han blivit lite mer frammåt och växer så det knakar gör han också väldigt mysig kille han också, och älskar hans pussmage puss på den <3

ja det var mina grabbar det hoppas ni orkar läsa allt ^^, 

jag ser så hämsk ut, så ni får se halva mig och Nico på min arm:)

CamillaS
0

och här e alla fyra hmm svårt att ta ett gruppfoto när alla vill åt olika håll :/

wilmar028
0

Ja Story. Jag är ganska ny som råttägare och väldigt nyfiken på andra råttägare (och råttor) och det var också därför jag blev med på Råttor iFokus.

Story
0

Okej, vad roligt Glad   Samma här faktiskt. Men alla här är hemskt trevliga <:

wilmar028
0

Ja..

wilmar028
0

Ojdå. Nu sitter jag har och läser detta ca 1 år senare… :D