Kull i Stockholm?
Hej på er.
Tänkte kolla om det finns någon i eller omkring Stockholm som har ungar på gång/lev.klara.
Kram från Susanne
jag har ungar flytt klara nu. även ungar på g som kommer bli leveransklara snart.
Zickan.zoomin.se
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Stort tack för hjälpen! Än så länge tittar jag mest omkring, typ "fönster-shoppar". Måste få buren färdig först…..
Tror det finns en hel del runt sthlm just nu. Folk har lugnat ned sig efter sommarens semester och ledigheter så nu tror jag det kommer dyka upp ett par kullar.
Finns väl två trådar som heter kull planeringar och ungar just nu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mymlan har en kull nu!
Älskar mina stora små vänner..
hehe ja, kolla in mymlans tråd så blir du klar me buren på ett nafs :-P
Hihi Tumba, vart i Tumba bor du ^^ Själv bor man i Vretarna :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Stort tack till alla som hört av sig!!
Men det blir inte alltid som man tänkt sig! Min dröm var tre små tjejer, en vit, en svart o en agouti, och minst en skulle vara dumbo!!
Igår var jag i en zooaffär för att köpa lite saker till buren, och nu vill jag presentera lilla Oskar!! Som jag redan älskar!!
#9 Han är ba striped roan :) söt, Samma med Kamel.
Så, från att vilja ha specifika färger och honor bidde det tre hanar istället :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#7 Jag bor uppe i Storvreten.
#11 Tack för hjälpen! Ja, tänk så tokigt det kan bli! :) Så får vi ju nu hoppas att dessa små "Zooisar" blir lika bra som de jag haft tidigare. Då, för ca 8 år sedan, hade jag både zooråttor o uppfödarråttor, och märkte ingen större skillnad! Men det kan ju ha varit ren tur!!

Men de ser ju jättemysiga ut! :) Vilken zooaffär kommer de ifrån?
Älskar mina stora små vänner..
#13 Södertälje Zoo, en affär som jag inte har någon som helst erfarenhet av sen tidigare. Och det enda jag vet om dessa råttor är att de "kommer från en bra leverantör, som alltid har friska råttor med bra temprament", men vilken försäljare skulle säga så?? Och dum som jag var så frågade jag inte mer!! Jag var ju hjälplöst förälskad!