Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 359 ggr
Engagera
0

Uppfödare se hit!

Hej allihopa!

Det var jättelänge sedan jag var här inne och skrev. Snyggt det blivit förresten! Lite vilsen bland alla knappar bara…
Men oavsett om det var länge sedan sist så kan jag berätta att mitt "intresse" för råttor har absolut inte försvunnit för den sakens skull! Flört

Jag letar just nu efter uppfödare som har en kull på gång. Vill så gärna skaffa råttor nu och det känns äntligen som att jag kan ge allt de behöver!
(Flyttar hemifrån så behöver inte oroa mig för att 4 stycken katter ska äta upp dem…)

Jag har alltid haft djur i familjen.
Har också sett till att skaffat mig rått-erfarenhet då min killes syrra har råttor som jag fått ta hand om. Ska vara råttvakt när de åker på semester osv. Hon har två stycken honor. & är själv intresserad av att skaffa två stycken!

Jag är söker efter:
(kan inte vad allt heter dock)
Dumborådisar är helt klart favoriten(!),
Teckning: siames, mörkbruna eller blågråa. 

Det spelar inte sån stor roll vilken teckning el. dyl. råttorna har, huvudsaken är att jag fakitkst kan erbjuda rådisarna ett bra hem - de kommer nog bli aningen bortskämda!

Ha de fint! Hör av er till mig eller svara här såklart! MvH Linn!
Linnisan@hotmail.com

Razzo
0

Den enda som seriöst föder upp dumbo i Stockholmsområdet är Ale´s, sen finns det några hobbyuppfödare också. De seriösa vill dock att köparen tar kontakt, det är sällan de svarar på annonser. (Bara ett tips). Lycka till!

Engagera
0

Hejsan!
Jo tack du, letade liksom efter lite mer konkret info om uppfödare - du vann! ^^

Jag googlar,
ha det bra!

hus-musen
0

om du söker på uppfödare på rif,eller kollar på srs hemsida, samt kikar på planerade kullar här på rif så hittar du en massa uppfödare med kullar=)  men som razzo säger så vill uppfödare helst att du tar kontakt med dem. malinmalin tror jag har ungar iaf, hon kan ibland få iväg dem till sthlm osv. du kan ju höra med henne iaf.sen tror jag att wintermynta hade en kull men ja vet inte om alla är sålda där.. kika runt lite så hittar du nog nått=)

Qui dormit, non peccat

Engagera
0

Förresten alla som läser detta - jag bor i centrala Eskilstuna. Jag tänkte att det kan vara bra att berätta ifall det finns någon uppfödare som bor lagom nära. :)

Engagera
0

#3 Tack så jättemycket för infon, Jo jag har förstått att det är så,
men kan ju vara bra med en utförlig presentation också, inte sant? Flört 

Ja jag har mailat Tacobelle och massa, men jag kollar upp det du skrev :) ha de bra

hus-musen
0

annars kan du alltid höra med djurtransport i fokus om det är en längre sträcka förresten!

Qui dormit, non peccat

wintermynta
0

Jag har bebisar kvar.
Det är bara att gå in på min hemsida här.

Engagera
0

Tack så jättemycket!
Råttisar tingade ^^ *lycka*

idisen95
0

Jag ska ta ungar på min vita honråtta i helgen med en svart-vit hanne och båda är väldigt snälla och keliga. Jag ska försöka hitta minst 3 stycken som vill köpa för annars kommer jag inte kunna ta ungar på henne. Jag har haft en kull redan och det blev 1 svart-vit 2 grå-vita och och 8 mer eller mindre brun-vita ungar. jag bor i stockholm. (Det var samma hanne som jag tänker avla med igen) Båda har slät päls!Flört