Räddade en råtta idag
Räddade en Agouty Husky råtta idag ifrån att bli ihjälslagen och bli till orm mat.en tjej kom in och ville att ägaren skulle slå ihäl råttorna till henne som hon sen skulle ge till sin orm hon riktigt skrattade av lycka att ta livet av dom söta råttorna.det var dumbo råttor och hon tyckte att dom var stora och rejäla för att ge sin orm dem.att folk kan vara så elaka.tog hem råttan och gav den ett varmt bad där han trivdes av lycka och hade han i en handduk medans jag såg på tv och han ska få sova bredvid mig och min flickvän inatt inbäddad i täcket.ville upplysa att det finns riktigt sjuka människor och att jag känner lycka att jag räddade livet på en av dom.

Visst finns det sjuka människor… jag har själv en råtta som var menad som ormmat
Vad bra att du tog hand om den!!!!!
hade velat rädda alla men har inte plats.han har börjat gnissla tänder nu :)
jag ska ta kontakt med djurens rätt och livlinan så dom kan rädda dom råttorna.
Du räddare iaf 1 och det är också guld värt:) hoppas den kommer få ett bra fortsatt liv med dej:)
man kan inte göra allt, men man kan alltid göra något
Min blogg: SweGizmo.se
var finn de [vilken ort]? *nyfiken*
finns i kristianstad
jag kan lova er att mina ögon var svarta när den tjejen som kom in skulle slå ihjäl råttorna och mata sina ormar med dom.
Varför kunde hon inte slå ihjäl dom själv då? *stilla undran*
det är väl inget som djuraffärspersonalen skall behöva göra.
≧◔◡◔≦
jag ska göra allt för råttan för att den ska ha det bra
jag vet inte vill inte veta.det ät hemskt
varför kan du inte ta fler? burproblem? För är det burproblem så kan du låna en stooorrr underlatbur av mig om du hämtar den… bor 3 mil bort från kristianstad i sölvesborg. PM:a mig iaf om du vill det.
okej kan kanske hämta den denna veckan.för då räddar jag fler.du kan inte rädda några av dom i affären? om jag fixar dom med till dig.

Åh vad bra du är! :D
Jag kan tyvärr inte ta några… måste bli bra i mitt ben och i min fot först så att jag klarar att ta hand om de djur jag senare ska skaffa, varav råttor. Opererades för 2 veckor(9/9-08) sedan och väntar på en operation till eftersom förra inte blev som det var tänkt.
Måste tyvärr ha det djurfritt här iaf några månader, får se sen hur lång tid det dröjer innan jag skaffar djur igen… måste ju ta hand om mig själv först för att de djur som jag så småningom skaffar får det bra när de kommer till mig.
Vill inte heller boka in att jag tar över några djur heller, eftersom jag inte vet hur lång min rehabiliteringstid tar tills jag är sådär i funktion igen samt en del annat. Måste tyvärr som sagt ha en djurfri-period just nu, för att det ska bli stabilare med mig och allt runtomkring.
Att ha djur är ju trots allt krävande och ett stort ansvar, och jag vill inte ta på mig det förren jag är riktigt säker på att jag klarar av det ansvaret och vad det innebär igen. Sorry…
PM:a mig så kan vi prata mer om buren…
Buren är 90cm lång, ca50-55 cm bred och 66cm hög. Den är riktigt fräch, men man kan behöva skaffa galler att sätta för matskålshålen med om man ska ha den till råttor. Den har tre små undulatbursluckor på framsidan, varav två lägre och en högre upp placerad. Buren är bara 2-3år gammal och står i mitt föråd just nu. Har bara använt den till undulater, och till en kanin i 24 timmar.
Föresten, du vet väll att man måste ha minst två råttor eftersom det är ett flockdjur… annars mår de dåligt, om de inte är själva av särskillda skäl som t ex fockproblem och dominansproblem.
Ville bara ge dig en påminnelse om det.
Jag vet hur det känns, min bror har orm och brukar "skämta" om att när jag tröttnat på mina skulle ormen få dom! och jag börjar nästan gråta varje gång och jag kommer ALDRIG tröttna på mina älsklingar.. <333