Månadens råtta - SEPTEMBER (nomineringar)
Nu har Månadens råtta Augusti blivit vald, och detta betyder att det än en gång är dags för nya nomineringar.
Nu är det då alltså för platsen som månadens råtta i September som ni kan nominera en råtta.
Som vanligt så lägger du in en bild på den råtta du vill nominera och skriver även en motivering till varför just din råtta ska bli vald.
Lycka till!
/Bima :)
Självklart ska min Radar som tyvärr gått bort bli månadens råtta… varit allt för mkt diskriminering med toppörade råttor. ;)
Radar var en helt fantastisk silver blue dumbokille som tyvärr gick bort i lunginflamation för ett tag sedan. Han charmade mängder av människor både PETdomare och tågresenärer på våra resor.

Här är en bild på Daphne.
Jag tycker att hon ska bli månadens råtta för att hon är en sån underbar tant. Ja, även att hon bara är dryga året så är hon redan en gammal tant. Hon och hennes två systrar var mina första råttor som blev räddade från att bli ormmat. Tyvärr så har jag bara henne av de tre systrarna kvar, men hon har såklart fått nya kompisar. :) Hon har blivit blind och har fått snedskalle som trots behandling inte har blivit bättre, men det har inte blivit sämre heller så jag hoppas att hon kan hänga med i livet ett tag till. Även att hon både är blind och har snedskalle så är hon väldigt glad och har en stark livsvilja. Hon busar så gott hon kan och är fortfarande flockledare. :)
Kan nu även tillägga att Daphne avlivades igår (4/9). Hon blev ganska fort sämre och ville inte att man skulle röra henne längre, så då tog jag det jobbiga beslutet att låta henne gå vidare.

detta är Frank-Albin. han är mitt allt. han var den första han råttan och har varit med om allt känns det som. han är nu 2.8 år gammal. han har haft skabb o annan ohyra, han har vatt sjuk men mår hur bra som hällst nu. han har åkt buss och tåg många gånger och har träffat mycket nyfiket folk som velat kela. han har alltid tagit bra hand om nya burkompisar och visat de runt. han har alltid funnits där när det har varit jobbiga dagar och har då pussat och kelat med mig för att göra mig på bättre humör. nu är han så gammal att han lever sina sista månader och jag har mycket svårt för att mista honom då han är mitt allt och kan aldrig sätta sånna fina spår i mig som han har gjort. därför borde han bli månades råtta.

Jag vill att min lilla Tindra ska bli månadens råtta!
Hon är en zooråtta, min första råtta. När hon och hennes syster kom till mig var dom båda jätte rädda, det tog över en månad att få dom någorlunda tama. Men nu är dom jätte keliga!
Tindra älskar att sitta på axeln och föllja med runt i lägenheten!
#11 Hemsk vacker råtta du har :)