hjälp !!
jag har ett dunderproblem. Min flickvän bad mig ta hand om hennes råttor under den veckan hon är i norge. Jag ger dem mat varje kväll och vatten och jag tar ut och leker med dem. Men en av råttorna biter på gallret och jag har inte en ANING varför hon gör det. Borde jag ta henne till veterinären? Har jag gjort någonting fel?
Ingen fara! Hon har tråkigt…
ta ut henne o gosa med henne en stund el låt henne vara med dig sittandes på din axel!

Hon kanske saknar sin matte?
som #1 säger är nog bra (har själv aldrig varit med om problemet), ta ut henne extra för att umgår och ta med henne extra på små äventyr i lägenheten på din axel eller springandes på egen hand!!!
hihi ååh va sött med en kille som är orolig hehe, hon är nog bara uttråkad skulle jag tro också. Ta ut henne och lattja lite med henne, köp sånna fröstänger och häng in i buren så kanske hon gnager på den istället. Finns på alla zoobutiker :D
TACK ni anar inte hur mycket hjälp det här har varit. Jag var så himla orolig :)

Japp, hon gnager för att hon vill komma ut så ta ut henne! :)
MEN ta absolut inte ut henne när hon gnager. Vänta tills hon har slutat. Att ta ut henne när hon gnager är att belöna ett dåligt beteende.
Älskar mina stora små vänner..
det ska jag absolut tänka på :) har haft ute dem hela dagen och gosat med dem så nu sover dem gulligt i sin handduk:)

Å, vad mysigt! :)
Älskar mina stora små vänner..
Hejhej, tänkte bara tacka föt tipsen. Det är min kära pojkvän som var råttvakt. :) Vi hade bestämt att inte ringa varandra under tiden jag var borta (om det inte var akut). Roligt att han faktiskt hittade hit, annars brukar han bara sucka när jag sitter här. >_<