Vad har ni gjort idag?:)
Forumet står lite stilla ikväll, ska se om jag kan lyckas rulla igång det här med att fråga en av dem vanligaste frågorna man frågar till andra:) "Vad har du gjort idag då?"
Sjöng ut bara;)
Själv har jag vaknat till en härlig skallebank, fick lägga mej en stund på eftermiddagen igen pga huvudvärken. runt 18.00 tiden gick det över lite så då gick jag och min sambo till pizzerian:)
Och om intresseklubben antecknar, så beställde jag en skaldjursallad. jag gillar skaldjur, men tyvärr måste jag säga, denna salladen beställer jag icke igen.
Sedan ringe min jobbarkompis mej och vi bestämde oss för att gå en promenad och prata lite dittan och dattan. Vi gick i över 2 timmar :0 *moahahah förbränna förbränna*
Inte så speciellt händelserik dag, men är nöjd ändå:)
och till min stora lycka, jag jobbar sent imon!!WOHOO.. jag kan vara uppe sent!
Min blogg: SweGizmo.se
Jag har datorat… Sen slängde jag ut marsvinen i sin utebur, knäppte lite kort, tog ut Mistär (en mus) för en liten fotosession i det fina vädret men märkte att han var sjuk. Kall, matt, halvslutna ögon, vätskebrist… Blev till att försöka kurera honom istället. Försökte tvångsvattna men icke. Ner i en petbox istället, med bara mat och vatten och så datora lite med honom vid datorn så jag hade uppsikt över honom, och visst funkade det finfint.
Sen blev det till att rengöra marsvinsburen, ta in marsvinen, fixa klorinbad till en större petbox och flytta dit Mistär, fixa färskmat åt alla djuren, knalla hem till mamma med resterna som gavs till hennes hundar, knäppa lite valpbilder och tja… Nu sitter jag här :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Idag har jag vaknat kl 9.15 åkte till jobbet kl 10.25. Började jobba kl 11 och sen har jag jobbat hela dagen till kl 20.30. Det var skitmycket att göra. Vi var bara två personer idag extra tjejen var sjuk och vi chansade på att det skulle bli lugnt….
men IKKE.. x-ade kassan kl 20 på 24tusen… pust och stön… på väg hem var jag såå trött att jag somnade på tunnelbanan i tio min.
Ringde hem och drog ut sambo och inneboenden på en öl. Jag drack en syrlig drink och var tvungen att prova en AquaTini strawberry (nått) för den luktade som det där goda smaksatta vattnet som fanns för typ tio år sen Caledonian Clear.. (om någon vet vart det försvann och varför får ni gärna berätta det för mig *haaaha) OBS att jag aldrig dricker sånna saker utan bara single malt.. så jag måste varit riktigt trött (fniss
Efter att ha gosat lite med råttisar, gett dem mat och nytt vatten så satte jag mig vid datorn och loggade in på RIF och det här var den första tråden jag öppnade och läste.. och uppenbarligen svarar på :P
Nu ska jag kolla övriga trådar.. sen ska jag sova.. LÄÄÄÄNGE för jag är ledig imorgon och ska pyssla om hemmet och svansarna. 

Jag steg upp 12 och åkte med familjen & storhandla mat samt nya innebandyskor till sonen. Käka lunch på max och åkte hem.
Sen har jag gosat med råttorna och busat med bäsingarna. Avsluta kvällen med underbara dr Hill och pratar nuu på msn.
Ränt runt som en dåre för att få tag i alla varor som skulle köpas in idag.. Hämtat ut provflaskorna för läsken jag ska vara testperson för och sen har jag sett PSi factor och gjort macrame. 2 armband blev det och huvudet bubblar fortfarande med ideer… stackars råttor som måste komma på nya sätt att hålla sig kvar… mamma have some new moves :D
JAg ska sova jag ska sova jag ska sova
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#1 åh, hoppas lilla musen blir frik igen då:)
#2 jag ska också ha sovmorgon^^ börjar inte för ens kl 14.00
#3 låter som en riktig typisk familjesöndag:) hehe
Min blogg: SweGizmo.se
Jag vaknade runt 17 tiden. Varit ute på lång promenad med hund och iller.
Sedan dessa har jag mest byggt om min stationära dator när den bärbara är död nu igen. Omprogramera och startat upp så jag sitter just nu och plockar in samt installerar massa saker. Får lite dålig hjälp av råttorna bakom data skärmen som mest trycker på fel tagenter.
Snart klar med att ha lagt in al min musik ifrån externa hdd så snart kan jag sätta på musik och börja städa burarna. Ska bara koppla om sladdarna till högtalarna.
Sedan blir det väl att fortsätta med rått maten. Har stor kok i dag. Har två kastruller kvar på spisen med kikärtor och bönor. Har redan kokat lite som jag snart ska mixa ihop till en massa. Frysa hälften till tider när man har dålig ekonomi och ge resten som middag i dag.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5: Mjodå, han är precis som vanligt nu - pigg och glad, klara ögon, ingen vätskebrist
Han får stanna i petboxen ett tag till dock, är så mycket lättare att hålla koll på honom där.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram