Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 2065 ggr
Absinthe
0

Avgår från RIF

Hej allihopa!

Jag var inte eftertänksam nog när jag tackade ja till att bli Medarbetare här inne på Råttor iFokus. Jag ville såklart vara med och förbättra sajten och fixa upp stämningen på en högre nivå, det har förbättras men jag känner ändå att några inte förstår eller vill ha en gemenskap där allas basintresse är råttor. Jag trivs helt enkelt inte med den tanken.
Jag kommer ta bort RIF som favoritsajt, däremot finns jag kvar på andra sajter på iFokus, sedan har jag sökt mig till ett nystartat forum där en ny början tagit vid med oinfekterade trådar och ett nytänkande med inriktning på råttors välmående.

Sköt om er!

//Linda, Absinthe

http://i37.tinypic.com/zv1wcx.png

Bullerbytjejen
0

Så är det alltid på nyöppna forum, och så var det garanterat här på i fokus också när det startade :D . Det är nog precis lika på nya forumet som dom som startat det säger att det är här, inbördes beundran.

Och jag håller med, det har blivit mycket lugnare här..Och det kommer nog bli jättebra. Och all lycka till nya forumet.

Molle08
0

Ååh Absinthe.. Trist att du lämnar oss *snyft* Hoppas att vi ser här i fortsättningen då o då…

Freke
0

Men vad tråkigt!..

hoppas det går bra för ert nya forum..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Mischa
0

noooo….

≧◔◡◔≦

Babbett
0

Lycka till med nya sidan…

Jag föredrar dock hetsiga diskussioner framför forum där man bara får klappa varandra på ryggen och hålla med varandra hela tiden Cool

KickanW
0

#5: Fast det är ju precis så det är här. Man får ju inte diskutera nästan :/

(Jag vill inte ta parti för något av forumen)

Babbett
0

#6 Jag har inte ens tittat in på "det nya" jag får bara den känslan..

Och ja, ibland känns det som att man inte får diskutera…varken här eller någon annanstans.

Jag tröttnar rätt snabbt på forum där man bara får sitta och berömma varandra, varandras råttor, varandras framtidsplaner…och sig själv?

Bullerbytjejen
0

jag håller med dig babbett (och klappar dig på ryggen jättelääänge och tycker du är jättebra, hihi-ironi) bättre att alla är med, och spelar kvitta va man tycker om olika saker, än att sitta på ett forum där alla tycker lika..och dom som inte tycker lika får inte vara med ..säger inte att det är så på nya forumet, men det e motsatsen till vad det är här på R.i.F och om jag måste välja pest eller kolera så väljer jag R.i.F Cool

RatLover
0

Men vad händer med RIF? Det försvinner mer och mer folk härifrån..

Bullerbytjejen
0

#9 det händer titt som tätt på alla forum skulle jag tro. Några som lämnat forumet nu har även lämnat andra forum tidigare, vet inte riktigt vad det beror på, men man kan ju kanske tänka lite större än bara till sig själv om man känner att man måste lämna forum efter forum. Kanske ändå inte är alla andra det är fel på? (gäller alla på alla forum) Himla synd tycker jag.

hus-musen
0

det är skillnad på att diskutera och att tjaffsa.. men jag tycker att det har varit rätt lugnt på sistonde!!=)

Qui dormit, non peccat

Bullerbytjejen
0

#11 vissa som inte ser den skillnaden dock Rynkar på näsan Men jag tycker också det har blivit mycket lugnare och det är ju jättebra Glad

RatLover
0

11 & 12# Jodå, det har märks att vi iallafall försöker få en bra ordning här igen, så småningen fixar det nog till sig, bara vi inte ger upp!

Denna kommentar har tagits bort.
wintermynta
0

Vänligen håller er till tråden annars låser vi den.

mvh sajtvärden

Calinn
0

Jag tycker att det är jättetråkigt att du slutar Absinthe. Inte för att du försvinner från nätvärlden men för att iFokus har så bra potential. Det känns som om alla gamla kändisar lämnar skeppet men visst är det väl så att råttorna brukar lämna sjunkande skepp allra sist? ;)

UpptagetNamn
0

Vilka har mer slutat?

Calinn
0

Ja, det är några stycken den senaste tiden men att nämna dem vid "namn" är kanske dumt. Problemet finns kanske någon annanstans`?

Beaver
0

Hemskt tråkigt ju men förståerligt…

Calinn
0

Jaaa, det är urtråkigt! Jag är jätteledsen för den här sajten har verkligen hjälpt mig otroligt mycket tack vare alla gamla rävar med sin otroliga råttkunskap. Kolla in Grodan! Vem klår henne?

UpptagetNamn
0

vadå vad är det för fel att nämna namn? :S
man säger inget dumt??? ><

Calinn
0

Alla skaffar man ju sina egna favoriter. Det är bättre att låta tystnaden och avsaknaden tala. Tänk om jag skriver att just nn har slutat och det bara är så att nn har åkt på semester i ett halvår?

MentalDistress
0

Jag har oxå gått över till samma forum som Absinth, kikar dock in här ibland för att se hur lugnet före stormen artar sig *skämt*

Hoppas ni sköter om gamla rif iaf ni som är kvar!

Johanna-A
0

Bara för att man går med i fler råttforum betyder ju inte det att man måste lämna RiF.

*** cencurerat av Medarbetare, slappna av och håll dig till ämnet***

Tycker ni ska se det positiva i att fler ställen för råttälskare skapas.

För mig är RiF Grodan och Ninja och nu när dom avgått och finns på råttorse så finns det nog stora möjligheter för den sajten att bli riktigt bra.

Att de senaste 5 medarbetarna avgått från denna sajten tyder ju på att det administrativa inte fungerar särskilt väl.

Men som sagt, det ena utesluter inte det andra. Tror merparten av medlemmarna här även är medlemmar på både råttforum och zoonen.

Absinthe
0

Oj, här var det livat.
Jag avgick för att jag ansåg mig tagit vatten över huvudet när jag inte tänkte efter två gånger innan jag blev Medarbetare.
Och jaaadå, ni har rätt, det har bättrat sig, faktiskt, radikalt här inne! Och det är ju fruktansvärt positivt! =) (det sa jag i mitt första inlägg)
Jag har heller aldrig påstått i mitt första inlägg här att andra forumet skulle vara bättre, och stryka alla medhårs, vart fick ni det ifrån?
Jag ville till en nystart, det är privat och personlig anledning till att jag väljer en nystart istället. Det är naturligtvis mitt val, men tråkigt att ni måste dra det negativa före det positiva. Ni slipper ju iaf mig här gnällandes när allt blir kaos. =)
Och det är lite som Johanna-A säger, ni flesta här inne är nog medlemmar på både r8forum och zoonen också. Det är ju positivt med många sidor som tar upp ämnet tamråttor. =)

Sandra-L
0

Trist bara att det nya forumet är så långsynt och inte välkomnar alla råttintresserade. Men då Rif har blivit mkt mkt bättre på senaste tiden så håller jag mig hellre här :D

Allamej
0

Vänligen håll er till ämnet. Dsv. absinthes avgång.

Jag har cencurerat en och jag kan fortsätta om det behövs.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Babbett
0

#15 och#27 Om man läser Ts inlägg #0 så handlar den här tråden om mycket mer än hennes "avgång"!!

Citerar #0:

"Jag var inte eftertänksam nog när jag tackade ja till att bli Medarbetare här inne på Råttor iFokus. Jag ville såklart vara med och förbättra sajten och fixa upp stämningen på en högre nivå, det har förbättras men jag känner ändå att några inte förstår eller vill ha en gemenskap där allas basintresse är råttor. Jag trivs helt enkelt inte med den tanken.
Jag kommer ta bort RIF som favoritsajt, däremot finns jag kvar på andra sajter på iFokus, sedan har jag sökt mig till ett nystartat forum där en ny början tagit vid med oinfekterade trådar och ett nytänkande med inriktning på råttors välmående"

Det fanns även en länk till sidan innan någon tog bort den..

Så att be folk hålla sig till ämnet när trådskaparen själv skriver de här sakerna känns…förvirrande. TS skriver ju om hur hon tycker det har varit här, vad hon tycker om vissa medlemmar (även fast namn inte nämns) samt om hur oinfekterat och bra det nya forumet är som är nytänkande och inriktar sig på råttors välmående (vilket man får tolka som att det här forumet INTE gör det).

Grodan
0

Jag skulle vara glad om ni inte nämnde mig hela tiden. Jag är och var inte råttor-ifokus. Jag var bara Medarbetare en stund, men klarade inte av det då det blev för mkt polisarbete av det - för övrigt är jag en vanlig människa, om än väldigt sliten.

Ninja däremot. Hon är ett helgon! Hon var Medarbetare väldigt länge och helt ensam en lång stund, när inte Bima (dåvarande sajtvärd) stöttade henne.

Undrar om Ninja sagt hejdå hon också? Hon har ju faktiskt också avgått. Tycker Ninja varit super som Medarbetare och förtjänar mycket beröm. Maken till diplomatisk människa finns nästan inte. (blev fel där i den meningen men ni begriper vad jag menar)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nicciz
0

Jag tycker det är synd att du försvinner Absinthe, för du behövs här.

Jag tycker det är jättetråkigt att flera av dem som gått över till nya forumet, väljer att lämna RIF helt. Jag tycker det känns både trist och lite överdrivet. Och jag kan personligen inte stödja det som ett nytänkande. För alla som föder upp sällskapsråttor är inte välkomna. Rynkar på näsan Det går stick i stäv med vad man säger forumet ska bygga på.

Men jag tycker det är superpositivt att det faktiskt kommit ett nytt forum, för det behövdes och jag hoppas det förvaltas efter dess potential. Skrattande

Freke
0

Säger som #24 man kan vara på fler forum utan att vara 100% aktiv, men att som #9 tro att RiF försvinner bara för att ett antal namn försvinner?! Dessa namn är och var inte RiF.. Utan det är väl alla medlemmar som gör RiF!

Nu när dessa namn sorgligt försvinner, men öppnar för nya diskussioner och troligen kommer att bli ett bättre forum.

Om folk dvs vill göra detta till ett bättre, öppnare forum.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Absinthe
0

Det är inte frågan om vilket forum som är bäst, tror ni missförstår mig. Jag behöver för min egen skull något nytt. Ett nystartat forum är väl en dröm att få ta del av något nytt när man behöver det? Nåt som är helt nytt är totalt oinfekterat om jag inte har helt fel.. ;)

Babbett, det är synd att du överanalyserar det hela. Det är inte så komplicerat som du verkar tro. =)

Jag hoppas hur som helst att ni tar väl hand om varandra. Kikar in ibland säkerligen, se om alla sköter sig kanske… =)

Lycka till i fortsättningen!