SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!!
AHHHH hjälp jag blev jätte rädd för min råtta har tappat en hel framtand! Den tanden som han har tappat var lite lite längre än den andra och nu är den borta!! är det farligt, kommer den att växa ut igen?? Snälla svara!!
Ps: satte den här på hälsa, sjukdom och beteende för ja visste inte vart ja skulle sätta den!

Om ett par dagar har din råtta en ny tand som kommer att växa ut,så det är ingen fara.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
åhhh tack så hemskt mycket för hjälpen!!! men han har en tand där nere som också är lite lite längre kommer han att tappa den med??

Dom har två tänder uppe och två tänder nere och blir dessa två tänder olika långa kan det vara bra att gå till nån som kan klippa tänder och få dom jämnlånga för annars kan dom komma att brytas av enbart av ojämnheten på längden.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
ok tack för all er hjälp nu kan jag vara lugn att tanden växer ut igen om några dar
Men du får iaf hålla koll. Att tanden ramlat av en gång kan betyda att den ramlar av flera gånger…
#5 en tand kan väl inte ramla av flera gånger
om man inte lägger den nånstans den kan ramla ifrån då förståss. Eller menar du om man sätter dit den igen? hihi. Den nya tanden som växer ut kan ramla av även den menar du väl 
#6: Eftersom råttans tänder växer hela tiden så är det ju samma tand som växt ut igen. 
#6 Ahmen suck på dig :P
#7 Precis det jag menade ;)
In jår fejs, Linda!
Min råtta ramlade ned från en bokhylla och slog av ena tanden, hon hade problem med att äta hårda saker på en vecka, och tappade lite i vikt. Men efter en eller två veckor så var det normalt igen!