Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 557 ggr
busdenise
0

råttor i lägenheten

hej ska snart flytta till en lägenhet med mina råttor.,undrar om de är någon som har rttorna fritt springande en större del av dagen.och låter dom ha kattlåda lr nåt som dom kan kissa och bajsa i.skulle va kul att höra.mvh denise

hus-musen
0

jag har inte mina springandes fritt om jag inte är hemma! de finns för mycket de kan skada sig på.. däremot har jag dem lösa i et rum där jag sitter.

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag har mina lösa flera timmar om dagen, men bara när jag är hemma… Då går de till buren och utför sina behov :)

Razzo
0

Mina går lösa dygnet runt.

hus-musen
0

#3 har du ett råttrum eller i typ hela huset?

Qui dormit, non peccat

Razzo
0

#4: Glömde tillägga att de går lösa i ett av rummen då det inte är råttsäkrat överallt, ibland får de gå lösa i resten av rummen också men då under strikt uppsikt. Hade dock en bekant där de var lösa överallt, lite dumt egentligen för det var svårt att hitta en eller flera lös råttor på 100 kvadratmeter.

[Driva]
0

1# jag har inte mina lösa när jag inte är hemmea för att det är snarare för mycket som dem kan skada :D

Terato
0

Jag har råttburarna öppna när jag är hemma(om jag inte typ ska äta eller göra något annat när de blir för störiga). Småtjejerna springer i köket och hallen och vuxenråttorna i sovrummet. Ibland är jag inne med dem och ibland är jag i vardagsrummet som inte är säkrat. Tycker det känns bäst att de får gå ut som de vill. De är helt rumsrena och bajar och kissar i buren.

På nätterna får de däremot vara hemma. Då brukar jag låta musburen stå öppen och vill inte riskera att råttorna lyckas ta sig upp på diskbänken och ha ihjäl mina möss.

Jag drömmer ibland om att ha en egen liten etta som är 100% råttsäkrad så att man alltid kan vara i samma rum. Men när man bor två så måste man kompromissa och min pojkväns datoranvändande tillåter inte råttor i vardagsrummet.

Tips: Läs den här artikeln: Råttsäkra ditt hem

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se