en bur i djuraffären
för någon vecka sedan gick jag in i en djuraffär då jag fick se buren på bilden=(
pratade med butiksägaren, hon hade precis fått in buren och när jag frågade om det verkligen kunde vara ok mått så sa hon att hon inte tänkt på det och sedan visade mig en större sådan bur - som också var extremt liten
*besviken*
sorri för dålig mobilbild

Den där ser fruktansvärt liten ut. Vet du vad det var för mått på den?
Nä gud nej… ser till och med ut att vara en hona i buren… så hell no…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#1jag vet inte måtten men den var riktigt liten. stodde den var en liten hamsterbur ><
om jag kommer till den djuraffären igen så ska jag kolla vad buren hette - så hittar man säkert måtten på nätet - eller om de står på buren.
#2 det tyckte jag med. på bilden på den större buren var det 2 råttor - såg med ut som honor :/
tycker ferplast brukar komma med bättre än så.. hm

Skulle aldrig sätta en råtta i den lilla buren.

Den kasnek precis håller minimimåtten, lagligt? Det är i alla fall väldigt litet. Skulle nog passa bra till möss, dock!
Älskar mina stora små vänner..
Vet du vad modellen heter? Ser ut att vara perfekt åt möss och hamstrar ju 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Djuraffären vi har här har nästan ännu mindre… Förstår inte hur man klarar att gå till jobbet när djuren har de så, de måste väl se att de inte mår bra av det? :(
Såg den buren idag. Den heter Ferplast Ratatout.
81,5 x 36 x 46 cm var måtten… och här är en annan bild:/

Min blogg: SweGizmo.se
Dvärgburar! :O
Mvh Nathalie

Hmm.. Men i mussyfte skulle de faktiskt vara väldigt bra. Är lite itnresserad faktiskt! :)
Då är vi fler! Funderar starkt på att byta ut alla hamsterburar och musburar åt såna
Fast det får bli den mindre storleken då för den där får inte plats i lagerhyllan jag tänkt köpa. 1 cm för bred xD
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Zebra: Den finns även med måtten 62,5 x 34,5 x 39 cm
och en större 110 x 41 x 51

Kan ju funka om man bara ska städa ur den vanliga buren lite :) ? Men annars ser det väldigt konstigt ut…. O.o
Mvh Ellenfyrkant
#13: Jepp, vet om det :) Blir de på 60 om jag köper de. Blivande burhyllan har bara plats för 80 cm bredd och 40 cm höjd, så jäkla typiskt >.<
Den där största borde väl förresten fungera som bebisbur åt råttor? Kanske kan vara nånting för er uppfödare 

Ja, just det, bebisbur borde den stösrsta ju vara jättebra till!