Gjort en bok åt råttorna :D
Nätet är så himla segt här hos Micke så igår var jag rastlös och gjorde en anteckningsbok åt råttorna. Jag köpte en sån inbunden anteckningsbok med linjerade sidor. Så tejpade jag in sidoflikar ni vet, med siffror på, så man lätt kan origentera sig i den. På första sidan har jag en innehållsförtecking tex.
- Presentation av råttorna
- Vikt-tabell
- Råttburar
- Råttmat
- Rått-apotek
- Utställningsresultat
osv osv.Så är det bara att leta på fliken och vips så hittar man det man letar :)
Det blev jättefiiint, sen har jag köpt på mig massa rått (mus) klistermärken som jag klistrat in lite fint
Det som är kruxet är att man måste höfta på ett ungefär hur många sidor varje kategori kommer behöva, då det inte går att ta ut eller lägga till sidor, hehe Men jag tror det blev riktigt bra.
Nu är det bara en Rått-Pärm jag ska införskaffa med plastfickor och lite sånt där jag kan ha registreringsbevis och spara husråttan och annat skoj, och viktiga papper 
Så ska jag beställa print på kort på alla ratsen och på burarna också som jag ska sätta in i boken, det har jag lämnat plats för. En högersida för varje råtta med plats för foto på vänster sida, och likaså för burarna, hihi.

va skoj=) en sån har jag gjort på datorn med photoshop och vanliga microsof office word!! mycket lättare när man kan ändra som man vill på datorn! men de är ju roligare med en pappersbok som ser lite hemmagjord ut! 
Qui dormit, non peccat
Ja hihi hade det på datorn innan åt hunden också, men nu har jag inte någon dator, snyft. Och det e inte lika charmigt trots allt. Den här kan jag ju ha med mig också om jag vill hihi. På råtträffar tex nu när det e virussmitta, haha så har jag med mig råttorna iaf på ett sätt, har ju råttorna, maten och burarna i den
Med bilder och presentation *skratt*

haha ja jag tycker att de är en jättebra ide=) som en scrapbook liksom, lätt att ta med=) har sj tänkt göra en sån senare om ja orkar! lr så skriver jag ut den på datorn då=) lägg upp lite bilder sen så man får se hr boken ser ut!!
Qui dormit, non peccat
ja det ska jag göra, måste vänta på killen först så han får lägga upp via telen, jag har bara telekameran nu och jag kan inte lägga upp bilder på den här datorn xD Så jag måste skicka över bilder via bluetooth till mickes mobil, sen lägger han upp dom på nätet så hämtar jag dom där, haha omständigt värre
Speciellt när nätet är så fruktat segt också idag, gaaaah poop *surar*

stackare, aldrig lätt när internet är segt!! men jag ser fram emot bilder senare då. hihi=)
Qui dormit, non peccat
lustigt att du nämner det:) jag gjorde nämligen det idag också direkt efter jobbet, så när jag kom in på RIF så blev det först "va, har jag skrivit den här tråden?"
*tankeläsare* hihi
Min blogg: SweGizmo.se
#7 Hahaha creepy
du får lägga upp bilder sen du åxå då, så kan vi jämföra vems som e finast
(and I bet my ass it's yours xD)