en råtta har rymt!
I går när jag vaknade och gick in till djuren så fattas en råtta i buren! helt desperat vänder jag upp och ner på hela buren, letar i ALLA gömställen i hela buren, sen gick jag lös på djurrummet. utan att hitta någon råtta… mitt galler är en centimeter mellanrum. kan en inte än fullvuxen råtta klämt sig igenom? jag har ännu inte hitta råttan och misstänker att de har hoppat ut igenom fönstret som stog lite öppet. (!!)
vafan?

fy fasen vad tråkigt kan ju alltid hoppas att den kommer tillbaka

Leta på små trånga ställen eller mörka ställen, tex bakom soffan eller andra möbler. Tyvärr finns ju riksen att råttan försvann ut genom fönstret men vi får hoppas att den kommer tillbaka.
irriterande när de lyckas rymma. En av mina rymde i onsdags och var lös i hela huset i 3 dagar, sen lyckades jag tillslut fånga det lilla livet :P Men de va skit svårt.. speciellt då hon inte är så tam, men jag satte fram mat så hon var tvungen att gå till mitt rum för att få i sig något så tillslut så lyckades jag fånga henne i rummet, men de gäller att ha tålamod!
Men har du tur så är råttan inte lös i väggarna som min var! hoppas att du hittar den lycka till!
jag har hittat den nu! den satt på mitt skrivbord helt lungt när jag kom in i rummet! :) så nu är den tillbaks i buren och jätte kelig och JÄTTE hungrig.
Så skönt att du hittade den välbehållen!