Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1098 ggr
Calinn
0

Osmaklig banner!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså, ursäkta. Jag må vara väldigt dåligt insatt i hur ”*ifokus-sajterna” fungerar men att hitta bifogade annons i kombination med att man sörjer en högt älskad råtta kan jag inte acceptera. Är det bara jag som reagerar över detta?

Beaver
0

Google annonser är typ automatiskt genererade beroende på vissa nyckelord i koden för hemsidan så visst kan det säkert komma upp tokigheter…

Ninja
0

Detta har vi pratat om förut.. det är hemskt att det blir så, det råkar ju faktiskt vara en råttsida där vi älskar våra råttor! Men som Beaver skriver så sker det automatiskt och så vitt jag vet inget vi kan göra åt.

fhs
0

Det är just därför jag använder Firefox som webbläsare och kan blocka reklam.

Calinn
0

Ok det har jag full förståelse för men man måste ju kunna filtrera dessa? Jag tror inte att annonsören i sig själv skulle tycka att det var passande att hamna hos oss på RIF.

Ninja
0

Ingen aning. Vet inte om någon tagit upp detta med ledningen tidigare? Du kan ju starta en sån här tråd på support.ifokus.se, så får du nog lite bättre och säkrare svar eftersom den sidan är till för frågor som rör ifokus.

Calinn
0

Japp! Du kan tro att jag skall ta upp det med dem. Dessutom skall jag kontakta annosnören och höra vad de säger. Jag jobbar själv med denna typ av teknologi och vet att det inte är omöjligt. Detta upprör min själ och jag accepterar inte att vi skall behöva se dessa banners hela tiden. Grrr!

SweGizmo
0

det värsta är när dem hamnar i R.I.P trådarna.

Min blogg: SweGizmo.se

Calinn
0

#7 Ja, jag kan inte för mitt liv tro att någon annonsör kan tycka att detta är ok. Mitt förslag till Googlegänget komer att bli att de filtrerar bort ordet råtta etc. i sin automatiska-fina-filter. Vi måste ju protestera! Vi måste ju alla skrika och tala om att detta inte är ok. Jag är mer än 40 men har en massa attans energi. Hur är det mer er andra?

Mezzzanina
0

Jag skrev om detta tidigare när jag såg samma banner i en RIP tråd.

Tycker det är mycket dåligt att en sådan skall hamna på en sida där folk älskar sina råttor som vi gör här.Mycket osmakligt.

lolaisdenied
0

osmidigt, verkligen. tror dock inte det är nått de lär ändra=(

Calinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttvänner!

Vi har en kompis på support iFokus. Staffan har nämligen hjälpt oss med att stoppa den osmakliga bannern om Råttbekämning som dyker upp hos oss! Underbart tycker jag!

firefly
0

Woho, jättebra jobbat av dig Calinn som tog tag i detta! Och av Staffan förstås :)

Calinn
0

#12 Tack! Hoppas nu bara att alla läser detta och hjälper till att hålla koll på om liknande banners dyker up igen så att vi kan stoppa dem i tid.

Terato
0

Nä men gud vad bra! :) tänk att det var så enkelt! Tack Calinn och Staffan! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Calinn
0

Tack igen! Vi måste hjälpas åt att hålla kolla på oönskad, osmaklig annonsering! Kyss

Bullerbytjejen
0

e det bara jag som tycker det e lite roligt? (förutom när det kommer i rip-trådarna då..) försök bekämpa våra råttor om ni kan lixom..

Calinn
0

Ja, någonstans kan jag ju känna att det hade varit skönt att slippa alla råttfördomar. Vi kan aldrig få alla andra att förstå att en råtta är värd att älskas men jag vill slippa att bli påmind om att andra har svårt att förstå hur jag kan älska råttor så som jag gör.

hus-musen
0

bra att annonsen är borta. den var otroligt smaklös faktiskt, som att göra reklam för hästhamburgare på ridsportssidan eller nått..

Qui dormit, non peccat

Calinn
0

Japp. jag gillar inte sånt!

Bullerbytjejen
0

Calinn: men sen är det ju lite skillnad på en tamråtta och ett helt gäng vildråttor som äter upp säd och tuggar sönder massa saker för bönderna och i torp och stugor också hos vanligt folk, man måste ju förstå dom också, sen att det finns ett råttforum på iFokus där dessa annonser slumpmässigt  hamnar har dom nog inte tänkt på..

sen angående fördomar så tror jag inte att folk vill förinta råttor i sin närhet för att dom tror att dom kommer med pesten utan att dom förstör och tuggar sönder kablar och annat som kan kosta hurmycket som helst att reparera :)

Calinn
0

uuppsss. Ja visst är det skillnad på tamråtta och vildråtta.

Oavsett vad tycker jag inte att det är passande med felriktade banners.

Jag älskar råttor.

För ca  år sedan skulle kommunen utrota råttorna kring Fiskartorget i Malmö.

Detta skriver jag i största förtroende… Jag och min sambo var där och "pratade" med dem. Förklarade att de fick akta sig för råttgift. Gav dem god ost. Jag skulle aldrig våga berätta detta för någon annan än ni här på sajten.

Kommunen lyckades aldrig bli av med råttorna utan var tvungen att skövla all växtlighet. Förmodligen bor de under gatan nu! Heja!

Bullerbytjejen
0

åh det e asfalt där nu då eller :-P

Jag tycker vildråttor e underbara också, men jag har förståelse för dom som får saker förstörda pga av dom, som bönder och husägare tex och restauranger…sen att reklamen hamnat här e ju en slump.

Bullerbytjejen
0

sen är det lite skillnad på tam och vildråtta också då vildråttorna förökar sig i ganska mycket större utsträckning än tamråttor Cool

Calinn
0

Ok, jag förtstår. Jo, vi människor har ju ansett oss ha rätt i att tycka att råttor, fiskmåsar, duvor etc. inte hör hemma i nörheten av oss. Jag vill ju gärna mena att det är vi människor som inte har rätt att vara i närhetn av dessa djur…

Näe skämt å sido men jag är så trött på att vi som faktiskt älskar råttor inte skulle kunna vara fredade ens på den här sajten.

Bullerbytjejen
0

haha ja jag tycker faktiskt precis som dig egentligen, eller iaf hålla oss på vår kant och dela utrymmet me resten av jordens arter..

Grodan
0

Det är bra om folk talar om sånt här. Jag ser banners, men ändå inte. Har sett bekämpningsbanners om möss o råttor många gånger, men inte reagerat. Det är så vanligt… Så det är bra om medlemmar talar om att det är olämpligt, eftersom vi alla inte reagerar på samma sätt.

Undrar får mus-ifokus fortfarande dessa banners men inte råttor-ifokus?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

Tack Calinn och Staffan!

Migoff
0

Lol på reklamen XD