Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 597 ggr
Molle08
0

ang om råttans svans

Min unge på 7 veckor har konstig färg på svansen.. först början på svansen på baken har han brunaktig sen häften till svanstippen är rosa.. Vad beror det på?

Växer ur rosa och ändrar färg på svansen eller?

Ninja
0

Vad har den för färg/teckning? Exempelvis hooded har vanligen mer eller mindre färgad svans, då är den ofärgade delen av svansen rosa.

Så antingen beror det på att råttan är tecknad så, eller så är svansen skitig..

Molle08
0

Min lilla grabb är  agouti hooded..

men jag hade en likadan samma ag. hooded sedan då jag var ihop med ex pojkvän som  jag hade råttor innan , två tjejer..då hade dom ingen rosa färg utan bruna som andra råttor på svansen..

Absinthe
0

Har du bild? Troligtvis är det som Ninja säger att det är teckningen som går ner på svansen.. =)

Molle08
0

Tyvärr har jag ingen bild på Kariya…. :( Eftersom jag har ingen digitalkamera.. *suck*

Molle08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men har webcamera ju som jag kan försöka ta bilder men Kariya är ju inte den lugnen själv utan den spralligaste råttan.. men ska försöka ta en bild..

Molle08
0

Här ser ni Kariya som gör reklam för pizzeria Hawaii,, *hihi*

*Puttar upp tråden*

Molle08
0

*putt*

Absinthe
0

Det är bara hans hooded teckning som tecknar även hans svans.. =) Absolut inget fel på din råtta.. =)

Ninja
0

Japp, det mörka är en del av hoodedteckningen! Det rosa är otecknat, precis som det vita i råttans päls.

Molle08
0

#8 Bra så jag vet att det är inte fel med hans svans då.. Är nog bara lite "förvånad" eftersom jag hade en hooded precis samma som Nuffi fast toppörade.. fast honan hade helbrun svans.  *ler*