avlivning eller omplacering ?
tänkte höra vad ni tycker jag ska göra med swea? berättade i min omplacerings tråd att hon börjat visa agressivitet, men det är i buren hon kan naffsa tag i fingret, inte jätte hårt men inte heller löst, hennes mamma var agressiv och pappan vet jag ingenting om då det var en tjuvparning, tycker ni jag ska försöka placera om henne med eller avliva henne ?
// Vanessa
Jag har haft råttor som nafsar/bitit utan blodvite och de fick fortsätta leva i min flock. Så jag skulle göra varken eller, men det är jag.
Vågar/vill du inte ha kvar henne och fungerar på att omplacera skulle jag se till att den nya ägaren är insatt i problematiken och villig att avliva om råttan blir stressad/aggressiv av att byta hem. Risken finns ju annars att hon blir en vandringpokal eller får sitta någonstans och aldrig bli hanterad.
Så sött.. men Jag kan ge dig en råd om hon visar aggressivt så är det dominant beetende så Det är ingen ide att hon ska sitta ensam i bur och inte kan umgås med råttor och kan skada sina kompisar om hon beter sig så.. annars avlivning är bästa sättet.
Jag tror att om du omplacerar henne så kan risken är att den nuvarande ägare om nu den vill ha.. ser att de inte går så avlivar H*n säkert henne.

Fungerar hon inte i flock?
Nafsar hon bara människor?
jo hon fungerar jätte bra i flock, har varit lite små skrik från alla ibland men det var när jag hade en väldigt dominant råtta. tror jag omplacerar henne och förklarar hur det ligger till, så det inte blir som ni säger att hon får byta hem om och om igen..
// Vanessa

Men om hon fungerar i din flock är det ju jättedumt att omplacera henne.
har bara två kvar och den ena har fått ett nytt hem, så har inte så mycket val..
// Vanessa