Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 628 ggr
Kvadding
0

Mouhammed är så ensam!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 3 hanråttor,f ör några veckor sedan började Mouhammed sätta sig upp mot flockledaren Märtha (hane även det trots namnet hehe). Men Märtha var väldigt bestämd om att INTE låta någon "sätta" sig på honom och ta hans  plats som flockledare… detta ledde till att Mouhammed blev förbannad och bet sår på Märtha… jag testa att sära på dom ett tag… Mouhammed fick sitta själv och släppas ut i lägenheten tillsammans med min 3:e råtta Pulver… Pulver och Mouhammed kommer jättebra överrens… men det går bara inte att ha Märtha och han tillsammans längre för Mouhammed biter sår på Märtha…

Så nu bor Märtha och Pulver tillsammans och det går jättebra…. medans Mouhammed sitter ensam och har det tråkigt…

Undrar om det finns någon där ute i Gbg eller Skåne som vet att deras råttor inte är superdominanta och kunna acceptera honom som ledare.. eller någon som ska skaffa en liten råttkille.. som behöver en "pappa" att se upp till…

Tycker så synd om honom att han ska behöva sitta där ensam i buren…

Namn: Mouhammed
Ålder: 1½år
Köptes var?: Av Karin, en bekant i Göteborg
Vikt: runt 480-490gram

niffen
0

Du tror inte att det vore smartare att ha Pulver och Mouhammed tillsammans och sätta ihop Märtha med en bebis? Det är iaf lättare att sätta ihop en flockledare med än bebis än en dominant råtta med en bebis.

Kvadding
0

1. Vill inte ha fler råttor då min pojkvän visar tecken på allergi…

2. Märtha har kronisk lunginflammation (har änsålänge kostat mig 2000 sammanlagt för alla veterinärbesök).

så jag tror inte det blir speciellt lätt att finna ett hem åt honom där folk är beredda att åka till veterinären stup i kvarten… =/

Kvadding
0

*Mouhammed puttar upp*

SweGizmo
0

haha^^ fräckt namn på en råtta…

Min blogg: SweGizmo.se

Kvadding
0

*Putt*

niffen
0

Tja, har du bestämt dig för att sälja honom så fattas det massor.

• Födelsedatum
  • Färg, teckning o hårlag
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • Ort där råttan/råttorna finns
  • Telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
niffen
0

Jag tycker iaf inte att du ska sälja honom, det är bara fel att sälja en dominant råtta. Sorry om jag sabbar dina säljsplaner nu, men det är väldigt dumt att köpa en dominant råtta som kommer "lära" en liten råtta att vara dominant. Små råttor tar ju efter större, flockledarråttor.

Inte tänkt på att kastrera honom?

coreytaylor
0

Intressanta namn hade du på dom iallafall ;>

Kyss

Kvadding
0

nä han får väl sitta där ensam för resten av sitt liv då…

Allamej
0

Låt inte så sur. En del råttor är inte mentalt riktigt där…. kan vara hur snälla och goa som helst med människor men rena monster med andra råttor.

Pulver går ju bra med honom, varför inte låta dom sitta tillsammans och köpa en ny kompis till Märtha?

Jag kommer att testa med alla honor som kommer hit att låta dom sitta med min ensamtjej… men än så länge har vi inte hittat något så undergiven att hon inte ska bli en pest…

Men jag säljer henne inte…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Kvadding
0

min sambo visar tecken på allergi… så att skaffa ännu en råtta är rätt uteslutet då dessa 3 råttorna blir dom sista som vi har…

Johanna-A
0

#11 Men om Märtha har kronisk lunginflammation så lär han inte må särskilt bra. Vore det inte bättre att avliva Märtha och låta mohammaed och pulvret bo tillsammans då?