Rått-räddning...igen ..
Jag blir inte klok på mig själv, nu har jag dragit på mig en till råtta. En bekant till mig skaffade för en tid sedan två vuxna hanråttor från någon bekant tilldom som tröttnat. Det var två hanar som satt i varsin bur, bara där kom ju första varningen för kanske en mer erfaren råttmänniska, men då min kompis inte har någon som helst erfarenhet av råttor trodde han väl att det skulle gå bra att stoppa ihop dom, men det gjorde det ju inte,dom gick inte ihop, så han ringde mig och undrade om jag kunde ta den elaka, nej sa jag först, men jag kan komma och kolla på han så han inte är sjuk eller nått, så jag åkte dit och jag erbjöd mig redan på vägen dit att ta honom till vetrinär för avlivning om han skulle vara så illa däran i psyket som dom sade. Jag kom dit och jag tog upp råttan som inte alls var som dom sagt, jag har träffat råttan närdom fick hem honom och då visade han lite dominanta tendenser när vi hade han ute på soffan, men nu när jag såg honom så visade han ingenting och han var ruskigt smal och det visade sig att dom båda råttorna bara hade fått pellets från affären som Torrfoder, så jag sa genast att dom skulle byta till musliblandning och han hade även skabb vilket den andra också hade så jag tipsade om vetrinär och stronghold, både till den dom hade kvar och till eventuell nykomling. Så, jag kunde inte lämna honom där och jag kunde inte heller ta honom till vetrinären för avlivning när jag väl hade sett honom och gosat med han. så nu sitter han här i karantänbur, har fått stronghold och matar upp honom sakta men säkert. han är agouti hooded och nu ska jag döpa honom tänkte jag så ni får gärna komma med namnförslag. jag har tyvärr ingen bild på honom som jag kan få in på datorn men det kommer så småning om
Hehe:) han hade tur, han ville leva så han visade sina bästa sidor kanske;)
så vad sägs om Lycky eller Life
eller Lyckylife^^ haha
Min blogg: SweGizmo.se

Vilken tur han har som träffade dig! Han kommer nog att vara väldigt lycklig o tacksam!!
Ture kanske?
Ture var läckert! 

Tur för alla stackars råttor att du finns, linda =)
Jag tycker Han ska heta Bob för att följa ditt tema =D

Robin Hood, får jag för mig skulle passa….:)

Haha, Linda då!
Jag tycker du ska döpa honom efter något land eller något enligt ditt tema på tjejerna. Bali kanske? Det har jag tänkt på många gånger när jag sprungit på jobbet. Det finns en abonnent på mitt distrikt som heter Bali i efternamn.
Älskar mina stora små vänner..

haha, vilken tur att du finns! :D Gooodluck!

Hihi, det är så fint med agouti hooded!
åååh superbra niffen !! Jag hade ingen tanke på att du kunde lägga upp den :D
Han e så fin, skum färg, han ser cinnamon ut på rumpan men huvudet e ju agouti :S
Jag har ju ett namntema på tjejerna och ett på killarna, grejjen e ju att han inte kan sitta me några av dom, så jag funderar på att ge honom ett helt nytt namn, antingen blir det början på ett nytt tema och jag skaffar en till liten grabbflock, haha egentligen inte så förnuftigt kanske, eller så ge honom ett namn bara och låta han vara ensamråtta om han nu håller sig i skinnet och inte spårar åt nått håll.
Imaijl i täläfånen :D
Han kanske kan heta.. Hmm… Har inget nu, men kommer med det :P

Lion , Leo eller León kan han heta! :)
Ser ut som om han har lejon man…..å sen är det augusti å stjärntecknet för augusti är just Lejon! 
Åh Zion ska han ju heta såklart, tack TienMu för Lion tipset, vilket ledde mig till Zion..Och flippar han ur och blir galen så får jag väl döpa om han till Babylon istället xD

Skitbra! :)
ne nu har jag ändrat mig, han får fortsätta heta Elliott, för nu har jag köpt en bebis åt han som ska heta Boog :-P black hoodedkille från arken i Kista, usch ville inte egentligen, men kunde inte låta bli. Bilder kommer sen när jag kan lägga in bilder på datorn :D

Åh, Elliott! Det namnet har jag paxat för framtida människobarn
Underbart fint! Lyllos råttan :P
Bali tyckte jag var snyggt… men det namnet kanske du vill ge en annan rådis(råtta)….
Jaa Bali ..det blir i tjejflocken det :-P

#19 :)

Bali är riktigt snyggt! :D
Åååh dom är helt underbara :O Rudi har fått konkurrens kan jag lova hihi. Bali putsar mig i hela ansiktet och på händerna och är helcool. Na Pali är vildare och idag så sprang hon ut och in i buren och plockade med sig saker, godispapper, pennor, brödbitar och ritpapper haha, så himla söta..
#22 Nu skrev du väl ändå i fel tråd?
ja haha jag upptäckte det sen, men jag får ju inte hantera mina inlägg xD jag trodde att jag var i deras presentationstråd och jag läste bara det sista inlägget i tråden