Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2208 ggr
Crispig
0

Mått på råttbur?

Hej! Jag ska konstuera en råttbur och undrar vilka som skulle kunna vara de perfekta måtten på en bur?

Elipowe
0

Brys ju hur många du har =) !

Jag tycker 57 cm är lagom djup. Då kan man använda ikea locksomhyllplan utan problem =D!

Crispig
0

Jo, jag har två, men jag kanske skaffar flera :)

Crispig
0

fast i och med att jag ska göra hyllplan själv så behöver jag inte ta hänsyn till det :)

Molle08
0

Kolla med www.ratpower.com det finns burmått för att följa svenska djurlagen att få ha antal i en bur.

Crispig
0

Jo, jo det vet jag. Men jag ska göra en bur och jag vill veta vad som är de bästa måtten inte de minsta måtten. en bur som inte är för otymplig men ändå stor å fin :)

Love-
0

finns trådar om detta redan sök i forumet

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Crispig
0

Det jag vill prata om är inte vilken size man ska ha utan vilka sizer folk personligen valt och tycker om…

Elipowe
0

Men jag hade nog satsat på 160 cm högt =)! De gillar ju att vara högt.

Crispig
0

:) jag ska göra en skiss på vad jag tänkt mig så ska jag visa :)

Crispig
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Få se fall den inte blev upp och ner nu…

Molle08
0

Ja det låter ju bra ut…

Fin teckning oxå

Thirre
0

Hade en bur som var 160 cm lång, 140 cm hög och 90 cm lång. Där bodde det som mest elva grabbar och jag hade kunnat satt in betydligt fler. Räknade någon gång på hur många jag skulle kunna få ha enligt jordbruksverket och fick fram en siffra runt 30 och mer.. De hade flera hyllplan som man kunde ha bottenmaterial på och därav ökade ytan. Vid egenbyggen och mått är det viktigt att veta att man inte får tillgodoräkna vilka hyllplan som helst och att de inte skall vara av galler.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Crispig
0

Vilken jättebur! :O min kommer nog inte bli fullt så stor men jag ska nog se till att den räcker till åtminstånde fem råttor när jag är klar..