Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 872 ggr
Calinn
0

Lyckad introduktion?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara dela med mig av min stora glädje över att vår nya lilla dumbo "Lilla Bus" har blivit kompis med Nelly och Molly som vi har haft sedan tidigare. Det har varit lite tillrättavisningar tidiga morgontimmar men nu efter 3 dagar sover de tillsammans och putsar varandra. Hoppas att detta innebär att Lilla Bus är accepterad och att jag kan andas ut eller vad tror ni?

hus-musen
0

jodå det låter som det går bra=) grattis till en lyckad introduktion=)

Qui dormit, non peccat

Calinn
0

Tack, det känns skönt om det är så att vi är på rätt väg. ;)

Tusss
0

Jag kallar alla min djur för "lilla bus" :D haha vad kul :) Hon såg verkligen ut som ett litet mysigt bus, hoppas att det går bra!

Calinn
0

#3 Hon ÄR verkligen ett enda (stort) bus. Närmaste liknelsen jag kan komma på är som en kula i ett flipperspel. (Förstår att mina stora råttor tröttnar på henne då och då…). Lilla Bus har tagit hela familjen med storm och vi är så lyckliga över att få ha henne hos oss. Glad

Sach
0

naaaaw….så söt!

Grodan
0

visst är det skönt med oproblematiska introduceringar!?

Jag var så stolt när jag för någon månad sedan satte ihop två äldre hanar som blivit ensamma på var sitt håll. Den ena 2 år gammal och den andra ca 10 månader. De putsade varandra direkt och sov i en hög inom en timme. Älskar när råttorna är så odominanta och toleranta.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Calinn
0

#6 Oerhört skönt! Jag var ganska nervös med tanke att detta var min premiär och att Lilla Bus kändes så skör ocj väldigt liten jämfört med de andra 2 systrarna. Nu har det nästan gått envecka och allt är kanon! Nästan inget bråk alls och är det det så är det ofta Lilla Bus som retas! Hon är oerhört tetig (fast jag tycker själv att hon är förtjusande…) och vår ena råtta Nelly kan ibland tappa tålamodet en aning.

Imponerande att fullvuxna hanråttor accepterar varandra sådär! Skönt att det fungerar så att de slipper vara ensamma. De är förmodligen så kloka att de förstår fördelarna med en ny burkompis! Skrattande

Molle08
0

Min Kariya har bott nu här en vecka och samma dag jag fått han av Zickan så pangade det fint med Molle min andra råtta direkt i buren.. Ingen bråk och inget skador.. Är helt glad och nöjd med mina pojkar.