Dålig dygnsrytm
Fasiken, sov länge igår (torsdag) var så trött men tvingade mig upp 11. Höll igång på dagen, städade ur pappas lägenhet i några timmar och kom hem vid 18.30. Somnade i soffan framför tv:n till filmen "Face Off" på femman. Sov från och till under hela filmen, vaknade när ljudet blev högt pga actionscenerna men somnade om osv.
Nu sitter jag här 04.25 pigg som en nötkärna. Fan också…jag vill sova eg men det går inte…
Tjaa…du är inte ensam…B-människor kallas man då…vi vill förlänga dygnets 24 timmar…till några timmar till…
Men fridfullt är det ju på nätterna…o så kan man umgås mer med rådisarna, de är ju oxå vakna nu…
Men praktiskt är det inte…. när man ska ha gjort en massa saker på dagen sen…
jag har typ ingen dygnsrytm alls nu…
Sorgligt, men skönt att jag inte är helt ensam att hålla igång inatt iaf…
ge mig ett jobb o jag får bra dygn igen…
hmm…om det inte är ett nattjobb då…??
(som brukar vara bra betalt…)
Jag har visserligen nattjobb men den här nattens "bad timing" är ovanligt. Det värsta är att jag ska jobba fredag-natten och kommer förmodligen inte vara så utvilad 
Ahh… taskigt när man kommer i otakt… min sambo jobbar oxå natt inom vården kombinerat med att han pluggar…ser han faktiskt nu för tiden enbart sovandes..!!
Men det är hans val!! (han trivs..)
hur känns det att ha nattjobb? den där skrönan om att man missar de viktiga timmarna???
MIn bror skaffade läkarintyg på att få jobba natt, medans en del av hans kolleger skaffade på att de behövde jobba dag… han skulle bli knäckt om han bara fick jobba dag, så hyperaktiv som han är på nätterna. Vi syskon är alla kvällsmänniskor, dvs vi numera alla två.
men jag har ju gått på det där lite grann.. att det är viktigt att sova vargtimmarna… annars b´lir man knäpp…

För närvarande jobbar jag 3-skift och mår som absolut bäst när jag får jobba kväll (14-22) eller natt (22-06). Jag har alltid varit en nattmänniska och har, såfort jag haft chansen varit vaken till minst 03 oh sovit lääänge på dagarna, även som liten knodd.
Jag sover nästan hela tiden :P
Inte dygnsrytm alls här… Jag kom hem från sjukan igår, och har sovit till och från hela tiden.
Sova-en timme, vaken-en halvtimme, sova-en timme, vaken-en halvtimme osv….. -.-
Inte så skönt att mitt i natten med nyopererad ryggrad tvinga sig upp för att ta piller och gå på toa. Det dröjer typ fem minuter bara att ta sig upp ur sängen… Hoppas det går över snart, jag orkar inte med allt :P Feber, halsont, nyopererad, seg, trött osv. osv….

Jag jobbade ju natt ett halvår till för några veckor sedan. Själva jobbandet funkar bra men privatlivet blir lidande. Jag kan ju bara tala utifrån egna erfarenheter, och jag blir aldrig lika pigg av 8 timmars sömn på dagen som 8 "normala" timmars sömn nattetid. Jag var väldigt trött och orkeslös när jag var hemma, på jobbet håller man ju igång så där är det inga problem. Det är just alltid runtomkring som blir lidande tycker jag. Sen beror det kanske på hur många nätter man har i rad, hur långa passen är osv. Jag körde 22-07 7 nätter i rad, rekomendationen från friskvårds-nånting är max 3 nätter i sträck. Jag tror att man kanske klarar sig ifrån den där mitt-på-dagen-tröttheten då.
Jag kan nog summera mitt halvår som nattjobbare såhär: Det är roligare att jobba natt än dag och man tjänar mycket pengar. Men det är inte värt det då privatlivet blir så mkt mer komplicerat. (vore jag singel så skulle jag nog tycka att det var guld!!)
Sen att jag nu går en utbildning som kommer innebära nattjobb är en helt annan sak
Det blir ju skiftgång och max 3 nätter de veckor man jobbar natt så då känns det helt okej!
Cosmonita, jag förstår hur du känner dig och jag hoppas du får ordning på dygnet igen och att du orkar med den kommande natten!