Rädda RIF
Hur ska vi förbättra RiF?
Jag lovar iaf att ändra min inställning from nyss.. Och jag tror att vi ska ha nolltolerans ett tag framöver. Och skaffa några nya roliga, spännande tävlingar och lekar. Vad tycker ni??? 

JAA!! håller med!!
Då kan jag bli mer aktiv, men nya roliga, knäppa, glada inlägg!!

//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Det tog hela två inlägg tills någon kom med ett nervärderande svar! Framsteg minsann
Men ja jag hoppas på förbättringar i stämningen också.
#1 hmm hur gör man för att få riffe så stor :P
oj
inte meningen
Fokusera på råttorna istället för folket lär ju vara en bra början…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Nu fokuserar vi på det posetiva och inte vad vi tycker om varandra.
Har ni några förslag på ev tävlingar?

När kommer den där skojiga bildkommentar tävlingen tillbaka? :)
Kan vi inte ha en fototävling, skjojigast, sötast bild vinner, som månadens råtta fast ändå inte :S hmm haha jag vet inte, men det finns inget som får en på så gott humör som bilder på knasiga råttisar :D

Snälla tomten..
Jag vill ha RIFFE saga varje dag
och råttkryss och massa fototrådar. Och fler artiklar 

Jaa verkligen mer fototrådar! Fast det är väl upp till en själv att starta dom ;)
rif har varit lika dåligt i två år tid. skulle nästan behöva lägga ner hela och börja om. men noll tolerans. ta bort annonserings möjlighet eller endast låta reggade uppfödare i srs eller ev alla som reggar i srs vara de ende annonserarna. max två varningar på en månad sedan avstägning. se mer av sajtvärden på forumet. snababre inryckning från alla som jobbar på rif. mer prat om råttor. läsa igen om innan man svarar och innan man skickar komentaren.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#13 näe vad menar du?? varför ska bara srs människor få annonsera? jag tror forumet förlorar på det, det finns många som inte bryr sig om råttungarna de köper är med i srs eller inte. däribland jag iaf=) det kan ju bli tjuvparningar osv, är det inte bättre att hjälpa de ungarna istället för att de ska hamna på blocket..
men resten lät bra!! men jag vill ha mera aktiviteter oxå, kan ekänna att jag är sämst på att komma på lekar.. men har vi inga glada lektanter här=) jag kanske kan göra något krypto eller liknande om råttor=)
Qui dormit, non peccat

Tycker annonseringen har varit i stor del av många bråk här inne den senaste tiden, tycker annonseringen ska bort helt.
Sen tycker jag som andra att noll tolerans är en bra idé.
Tycker att alla ska ta sig an ett nytt motto när de ska skriva och läsa på ett forum, läs allt som är skrivit som om det vore positivt. Försök se allt lättsamt helt enkelt.
Och självklart är det kul med lättsamma tävlingstrådar med massa bilder på råttor, för allas gemensamma intresse här inne är ju råttor, tänka sig! =)
Lära känna varandra-trådar? Hade intervjuer här inne ett tag, det var väldigt trevligt att läsa, men man kanske även ska gå in lite mer på hur personen är? De artiklarna får gärna vara längre och mer innehållsrika?
Kan vi inte få lite vita flaggan trådar, iaf be om ursäkt till att man haft dålig tolerans och att man ärligt ska göra ett försök till att förbättra sig härdanefter? Kanske dumt och kan strö salt i såren som finns och allt blommar ut igen för allas längtan efter att få sista ordet och ha rätt?
Samordna nya RIF-träffar!!! =)
TIPS!!!
Detta med reglerna på RIF är faktiskt inte så tydligt… kan inte någon mer kunnig skriva ett inlägg med "får"- och "får inte"-saker i en tråd och låsa den, samt att spika upp den längst upp som alltid synligt!!! Namnge den till RIF:s regler eller nått… och skriv den väldigt lättläst i punktform och övertydligt skrivet.

Om man vill vara med och rädda RiF så kan man tex. använda hjärnan och sluta starta nya tjaffstrådar när de man tidigare startat har blivit låsta.
Jepp, jag jävlades igår fast det var medvetet sedan jag tröttnat rejält på upprepade uthängningar av samma person (vilket inte leder till något bra oavsett).
Jag har inga problem att hålla mig på en "bra" nivå fast igår gjorde jag ett undantag 
Jag vägrar dock att sjunga kumbaja, alla behöver inte gilla alla och alla behöver inte vara överens. Fast man behöver inte heller demonstrera så himla mycket hela tiden..
Sjung kumbaja ni så låtsas jag att det regnar ist.
#16 bra ide!!:)
Min blogg: SweGizmo.se
Dom här sötnosarna lättar garanterat alltid upp stämningen, haha : D

Jag tycker defintitivt att det är en bra idé att förbättra RiF! Många konstruktiva tips var det här! :) Förutom det gäller helt enkelt bara sunt förnuft. Man behöver inte sjunga Kumbaja för att hålla en god stämning enligt min mening. ;)
Men jag tycker Absinthes försklag om träffar nästan är viktigast. Då ser man människorna bakom nicken och förstår dem bättre sen när man skriver på forumet! :)
Interjvuer är toppen!
Älskar mina stora små vänner..
Yääääy, träffa träffar! Och intervjuerna försöker vi fixa… Det var ju Grodan som hade tag i det, men sen så slutade hon och hon har fortfarande alla intervjuer… :/

hur görs intervjuerna då?? kom grodan hem o intervjuade eller var det över internet?? lite nyfiken=)
Qui dormit, non peccat
#21 #22 haha… alla frågorna till både medlem i närbild och uppfödare i närbild (både på sve o eng) ligger ju snyggt i moderatorgruppen, bara att söka fram dem niffen.. har även listat vilka jag frågat osv…